klantenrelaties

Klantenrelaties

Het opbouwen van betrouwbare, duurzame klantenrelaties is essentieel voor je bedrijf. Een tevreden klant die een klik voelt met je organisatie, komt terug.

WAT HOUDT EEN KLANTENRELATIE PRECIES IN?

Het woord zegt het zelf: een klantenrelatie draait om de interactie en de verbinding tussen je bedrijf en je klanten. Het omvat alle contactpunten en communicatiekanalen waarmee je in contact staat met je klanten.

Sterke klantenrelaties zijn een must voor het opbouwen van klantloyaliteit en -tevredenheid. Het gaat erom dat je de behoeften van je klanten begrijpt, de juiste oplossingen aanbiedt en luistert naar hun feedback. Wees betrokken en benader je klanten op een persoonlijke manier. Zo zorg je voor een positieve ervaring gedurende de hele customer journey.

ZO WERK JE AAN LANGDURIGE KLANTENRELATIES

  • Creëer klantloyaliteit
    Een loyale klant is een terugkerende klant. Hun positieve product- of dienstervaring delen ze met plezier met hun omgeving als echte ambassadeurs.
  • Bouw een band op met je stakeholders
    Daarnaast is het belangrijk om relaties op te bouwen met stakeholders zoals leveranciers en medewerkers. Zij zorgen ervoor dat je bedrijf blijft draaien en moeten dus goed gesoigneerd worden. Luister naar hun feedback.
  • Ken je klanten
    Waarin is je klantenbestand geïnteresseerd? Welke mediakanalen gebruiken ze? Wat zijn hun behoeften? Ken je klant en gebruik die informatie om je aanbiedingen en aanpak nog persoonlijker te maken. Zo beïnvloed je de manier waarop je klanten naar je bedrijf kijken. Voelen ze een klik? Dan staan ze positief tegenover je organisatie en komen ze sneller terug.

CRM-SYSTEEM: BEHEER JE KANTENRELATIES

De gegevens van al je klanten en stakeholders verzamel je in een database. Het beheren van zo’n database noem je ook wel Customer Relationship Management (CRM). Een CRM-systeem is een softwaretool die je helpt om de gegevens van je klanten te bewaren en te organiseren.

Aan de hand van segmentatie kan je je contacten opdelen in groepen op basis van hun leeftijd, interesses en positie die ze innemen in de customer journey. Zijn ze een lead of een long-term loyale klant? Op basis van die segmenten kan je e-mails uitsturen om met je contacten te communiceren. Tip: steek de e-mails in workflows om ze te automatiseren. Zo win je tijd en bespaar je kosten.

CRM

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

marktanalyse

ER SAMEN
INVLIEGEN?

Wij helpen je graag met het opbouwen van duurzame klantenrelaties!