content marketing

Content marketing

Je doelgroep aanspreken, doe je met sterke content marketing. Je moet hen prikkelen, interesseren maar ook inspireren. Met de juiste strategie en een doordacht contentplan is dat een fluitje van een cent!

WAT IS
CONTENT MARKETING?

Bij content marketing richt je je op het creëren van content en het verspreiden van waardevolle, relevante en consistente informatie. Het doel? Je doelgroep aantrekken en hun aandacht vasthouden om uiteindelijk aankopen te genereren. De eerste stap naar sterke content marketing is een onderbouwde content strategie. Op basis daarvan kan je je toeleggen op de content marketing. Dat pas je toe om je content te promoten.

BEPAAL JE CONTENT STRATEGIE

Een content strategie is een strategisch stappenplan waarin je informatie analyseert en  je aanpak bepaalt. Je legt vast wat het doel is van je content, wie de doelgroep is, hoe je die doelgroep bereikt en hoe je achteraf de effecten meet van je strategische opzet. Daarnaast bepaal je ook de communicatietools om je content te verspreiden. Dat alles verwerk je in een contentplan.

contentmarketing
content marketing

BEREIK JE DOELGROEP

TIPS VOOR STERKE CONTENT MARKETING

01

Optimaliseer voor zoekmachines

Optimaliseer je  content voor de zoekmachines (SEO). Gebruik en herhaal relevante zoekwoorden in je websiteteksten en blogs. Check op de Google zoekwoordenplanner op welke termen gebruikers zoeken. Vergeet ook je meta-beschrijvingen niet voor meer kliks uit de zoekresultaten. Voeg tot slot alt-tags toe aan je afbeeldingen en de juiste bestandsnamen. Zo verschijnen je visuals op het juiste moment in de zoekmachine van je doelgroep.

02

Creëer waardevolle en deelbare content

Creëer waardevolle content waar je doelgroep echt iets aan heeft. Maak content die problemen oplost of inzichten biedt. Storytelling is een goede manier om je publiek te betrekken en hun aandacht vast te houden.

03

Promoot op sociale media

Neem je socialemediakanalen op in je contentplan en deel je content op je socials. Alles draait om de juiste combinatie tussen een aantrekkelijke visual (of video) met een inspirerende caption. Treed ook in interactie met je volgers: reageer op opmerkingen en deel relevante content van anderen.

04

Repurpose content

Content repurposen of hergebruiken is een slimme manier om je bestaande content in nieuwe formaten te presenteren en te delen via diverse kanalen. Zet blogposts om in sociale media berichten, infographics, podcasts of video's. Dat bespaart tijd, vergroot je bereik en zorgt voor een consistente boodschap op meerdere platformen. Daarnaast is het belangrijk om je bestaande content regelmatig bij te werken. Vernieuw en herpubliceer oudere content (blogposts, e-books, infographics, ...) met up-to-date informatie.

05

Gebruik gerichte advertenties

Kies tot slot voor gerichte advertenties die terechtkomen bij je specifieke doelgroep. Google Ads is een interessante tool om te gebruiken voor het adverteren.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

WIL JIJ
CONTENT MARKETING
INZETTEN?

Wij helpen je graag!