Konings
“Kingfisher marketing beheerst de kunst om mee onder de huid van de organisatie te kruipen. We hebben nu niet enkel een nieuwe jobwebsite maar ook een heldere strategie.”
Bert Goyvaerts
GROUP HR DIRECTOR
KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE
Konings zocht een betrouwbare communicatiepartner om allround marketingondersteuning te bieden. De focus? Digitale communicatie om nieuwe medewerkers aan te trekken.
We werken nauw samen met het hoofdkantoor in Zonhoven. Collega en strateeg Olivier biedt er strategische ondersteuning, in-house. Intern gingen we bij Kingfisher marketing aan de slag met uiteenlopende communicatie- en marketingprojecten voor de drankenfabrikant. Ontdek onze aanpak en uitwerkingen.
Employer branding: ful'fillers
Bij Konings vullen medewerkers niet enkel dranken af, ze vervullen ook drankdromen en helpen om gezellige momenten op café, restaurant of thuis in te vullen. Uit onze voorstellen koos Konings daarom de naam ‘ful’fillers’ om de collega’s te omschrijven. Kingfisher marketing zorgde voor een bijpassend logo en schreef een authentieke employer brand story uit.
Bruisende rekruteringscampagne
Een van de belangrijkste marketingdoelstellingen van Konings? Nieuwe medewerkers aantrekken, zowel voor de nieuwe vestiging in Genk als voor de huidige vestigingen. We zetten een nationale online advertising campagne op poten om sollicitanten warm te maken. De tagline? “Laat jij Konings bruisen?” De advertenties liepen op Facebook, Instagram en LinkedIn.
Bij Konings werk je als ful’filler mee aan gezellige, bruisende momenten. Dat vertaalden we in een sterke visuele online campagne. Koningsmedewerkers klinken met mensen in thuis-, kantoor- of restaurantomgevingen. Herkenbaar en authentiek. We organiseerden de video- en fotoshoot voor de campagne, zetten hem op en volgden de resultaten nauwgezet op. Resultaat? 76 aanvragen via de jobswebsite.
Overkoepelende socialmediastrategie
Social media is niet meer weg te denken uit de communicatiemix. Ook niet bij Konings. Het bedrijf was al actief op Facebook en LinkedIn, maar wilde de socialmediastrategie updaten. De doelen voor de nieuwe strategie? De eenheid onder vestigingen versterken, employer branding faciliteren en de algemene naamsbekendheid vergroten.
We startten met een grondige analyse van de huidige communicatie op de socialemediakanalen van Konings. Vervolgens analyseerden we de kanalen van grote internationale bedrijven met meerdere vestigingen. Communiceren zij in één taal? Welke kanalen zetten ze in? Welke soort content wordt er geplaatst en hoe frequent, … Op basis van die best practices schreven we een socialmediastrategie uit voor Konings en startten we met de uitvoering ervan.
Activerende veiligheid- en preventiecampagne
Veiligheid op de werkvloer is een must, zeker in productieomgevingen zoals die van Konings. Het bedrijf wilde meer aandacht vragen voor de belangrijkste veiligheidsprincipes. Dat doen ze onder het motto ‘Always Safe, Never Sorry’.
Het eerste principe is de LMRA of Last Minute Risk Analysis. Dat zijn vijf stappen die je moet doen voordat je met een taak begint om te checken of alles veilig is.
We organiseerden een interne brainstorm op kantoor. Onze inspiratie? Het beeld van een high five, dat terugslaat op de vijf stappen die je moet ondernemen. We kozen voor de slogan: “Check 5 and give us a high five”. Om de boodschap over te brengen, werkten we posters, banners, badges en vloer- en spiegelstickers uit. De volgende stappen? Het veiligheidsproject verder uitrollen in de productieafdeling en de ful’fillers informeren.
ER SAMEN INVLIEGEN?
Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!