mediareclame

Mediareclame

Alles dat geschikt is om als (offline) reclamedrager te dienen, is een medium. Onder ‘mediareclame’ horen dan ook alle commerciële boodschappen thuis die je in de media ziet of hoort. Denk maar aan tv-reclame, radiospots, kranten, tijdschriften, billboards en point-of-sale-materiaal.

VOORDELEN VAN
MEDIARECLAME

Mediareclame wordt ook wel ‘traditionele reclame’ genoemd. Een mediacampagne vereist vaak een groter budget dan online adverteren op sociale media of Google. Toch loont het de moeite om deze vorm van reclame in je marketingmix op te nemen. Dit is waarom.

VAL OP IN DE DIGITALE MASSA

Een krachtige mediacampagne valt op in de massa. Het is een manier om de ruis van disruptieve digitale banners en online ads te doorbreken. Daarnaast behaal je met de traditionele mediacampagnes een hogere betrokkenheid. Volgens een recent onderzoek presteren mediakanalen beter dan digitale kanalen op vlak van bereik, aandacht en betrokkenheid (in verhouding tot de kosten die ermee gepaard gaan).

WIN HET VERTROUWEN VAN JE KLANTEN

Consumenten beoordelen traditionele mediareclame als betrouwbaarder dan digitale reclame en social ads. Print staat helemaal bovenaan de top vijf, dan televisiereclame, gevolgd door direct mail. Radioreclame sluit het rijtje af.

MATCH JE MERK MET DE MARKT

Soms passen traditionele media-advertenties gewoon perfect bij je merk, markt of boodschap. Print is ideaal voor complexe informatie en verkoopinformatie. Tv is dan weer een platform voor emotionele storytelling. Bovendien zijn de targetmogelijkheden voor televisie enorm divers. Je kan kijkers handig segmenteren op basis van kijkgedrag en interesses.

mediareclame

ZO PLAN JE EEN EFFECTIEVE
MEDIACAMPAGNE

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04

Bepaal je SMART-doel en je doelgroep

De eerste stap is, zoals altijd, om het doel van je mediacampagne te bepalen. Naamsbekendheid vergroten, is een van de meest terugkerende doelen bij mediacampagnes. Zorg ervoor dat je doelstelling SMART is: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden. Daarnaast moet je ook je doelgroep bepalen. Wie wil je aanspreken met je mediacampagne? Welke interesses heeft je doelgroep en op welke media zijn ze te vinden?

Kies je media

Op basis van de resultaten in stap 1, selecteer je je medium. Ga je voor een radiospot, een televisiereclame of toch een advertorial in de krant of een vaktijdschrift? Onze tip: focus op één medium tegelijk.

Doe aan storytelling

Kies je voor tv of radio? Dan kan je perfect aan storytelling doen. Vertel een mooi, samenhangend verhaal rond je merk, product of de dienst die je promoot. Speel in de op de gevoelens van je doelpubliek en zorg ervoor dat je reclameboodschap blijft plakken.  

Boek je campagne tijdig in

Last but not least, boek je mediacampagne tijdig in bij de desbetreffende mediahuizen. Last-minute een reclamespotje op tv tonen of een printadvertentie doorsturen, is een no-go. De mediaplanning wordt ver op voorhand opgemaakt. Zorg er dus voor dat je marketingplan klaarligt en dat je alles tijdig doorgeeft.    

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

WIL JIJ OOK INVESTEREN
IN MEDIARECLAME?

Wij helpen jou graag op weg!