Mediareclame
Alles dat geschikt is om als (offline) reclamedrager te dienen, is een medium. Onder ‘mediareclame’ horen dan ook alle commerciële boodschappen thuis die je in de media ziet of hoort. Denk maar aan tv-reclame, radiospots, kranten, tijdschriften, billboards en point-of-sale-materiaal.
VOORDELEN VAN
MEDIARECLAME
VAL OP IN DE DIGITALE MASSA
Een krachtige mediacampagne valt op in de massa. Het is een manier om de ruis van disruptieve digitale banners en online ads te doorbreken. Daarnaast behaal je met de traditionele mediacampagnes een hogere betrokkenheid. Volgens een recent onderzoek presteren mediakanalen beter dan digitale kanalen op vlak van bereik, aandacht en betrokkenheid (in verhouding tot de kosten die ermee gepaard gaan).
WIN HET VERTROUWEN VAN JE KLANTEN
Consumenten beoordelen traditionele mediareclame als betrouwbaarder dan digitale reclame en social ads. Print staat helemaal bovenaan de top vijf, dan televisiereclame, gevolgd door direct mail. Radioreclame sluit het rijtje af.
MATCH JE MERK MET DE MARKT
Soms passen traditionele media-advertenties gewoon perfect bij je merk, markt of boodschap. Print is ideaal voor complexe informatie en verkoopinformatie. Tv is dan weer een platform voor emotionele storytelling. Bovendien zijn de targetmogelijkheden voor televisie enorm divers. Je kan kijkers handig segmenteren op basis van kijkgedrag en interesses.
ZO PLAN JE EEN EFFECTIEVE
MEDIACAMPAGNE
- 01
- 02
- 03
- 04