Hoger in Google verschijnen
Waar verschijnt je bedrijf in de zoekresultaten op Google? Helemaal bovenaan? Of moet je wel even scrollen eer dat je bedrijfsnaam in beeld komt? Met andere woorden: wil je hoger in Google verschijnen? Dan pak je dat zo aan.
WAAROM IS HET ZO BELANGRIJK OM HOGER IN GOOGLE TE VERSCHIJNEN?
Google is één van de meest gebruikte zoekmachines, dus hoog in Google scoren is key om online succes te boeken met je bedrijf. Men zegt wel eens “de beste plek om een lijk te begraven is op de tweede pagina van de Google-zoekresultaten.” Gebruikers klikken namelijk weinig door naar pagina twee. Enkel de eerste pagina telt. Met andere woorden: als je bedrijf een hoog plaatsje inneemt in de ranking, vinden bezoekers sneller de weg naar je website.
HOE HOOG STA IK IN GOOGLE?
Vraag je je nu af: “Hoe hoog sta ik in Google?” Simpel. Google je bedrijf en kijk zelf op welke plaats je website verschijnt in de zoekresultaten. Tevreden met je plaatsje of klim je liever een paar plekken omhoog? Hoger in Google scoren, doe je door je website zo goed mogelijk te optimaliseren. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is dan ook essentieel in je marketingstrategie.
ZO WERK JE AAN GOEDE SEO
Eerst en vooral moet je geschikte zoekwoorden kiezen voor je webpagina. Maar op welke woorden zoekt je doelgroep? De Google Zoekwoordplanner kan je daarbij helpen. Ten tweede focus je op interne en externe links. Met de interne links verwijs je naar andere artikelen op je webpagina en met externe links verwijs je door naar pagina’s buiten je website. Vervolgens kijken we naar de plaatsing van je zoekwoord. Je zoekwoord of de keyphrase moet in de introductie aanwezig zijn en ook een aantal keer in de tekst verschijnen. Extra tip: gebruik synoniemen om je tekst leesbaar te houden. Laat Google weten waarover je webpagina gaat.