Zoekmachine optimalisatie - Online communicatie

Zoekmachine-
optimalisatie

Verschijnt je bedrijf hoog in de Google-zoekresultaten? Of staat je website verborgen op pagina twee, vier of tien? Dat kan beter. Hoe? Met zoekmachineoptimalisatie of SEO natuurlijk!

WAT IS ZOEKMACHINE-
OPTIMALISATIE?

Zoekmachineoptimalisatie of Search Engine Optimization (SEO) is een techniek die ervoor zorgt dat je webpagina hoog in de organische zoekresultaten verschijnt. Het zijn resultaten waar je als bedrijf niet voor moet betalen.

HOE HOGER, HOE BETER

Hoe hoger je verschijnt in de zoekmachine, hoe meer websitebezoekers je aantrekt. Dat is logisch. Bedrijven concurreren met elkaar voor de beste positie. Maak van de optimalisatie van je SEO dus een prioriteit.

Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie - Online communicatie

WAT HOUDT EEN
GOED KEYWORD
IN?

Ten eerste moet je nagaan op welke zoekwoorden je precies gevonden wil worden. Een onderbouwde zoekwoordenanalyse is een must. Verhuur en/of verkoop je springkastelen? Dan kies je voor overkoepelde zoekwoorden als ‘aanbieder springkastelen’ of ‘springkastelen voor verjaardag’.

Breng al deze zoekwoorden in kaart en check ze in de Google zoekwoordenplanner. Google doet een aantal suggesties en toont je het aantal maandelijkse zoekopdrachten voor dat zoekwoord.

VIJF TIPS VOOR
ZOEKMACHINE-
OPTIMALISATIE

01

Herhaal keywords

Gebruik en herhaal bepaalde keywords in de tekst. Natuurlijk moet je ook niet overdrijven. Je keyword tien keer gebruiken in een tekst van 350 woorden werkt averechts voor de optimalisatie van je SEO.

02

Structuur

Zorg voor structuur op je website. Hoe? Bouw je content goed op, gebruik tussentitels, herhaal in de eerste paragraaf je sleutel-woord(en) en gebruik interne en externe links.

03

Gerichte landingspagina’s

Zorg voor gerichte landingspagina’s per keyword. Belangrijke kanttekening: bespreek één onderwerp per pagina, zo wordt het geen chaotische samenloop van termen.

04

Synoniemen

Synoniemen gebruiken is daarentegen wel top. Let er op dat de content uit minstens 350 relevante woorden bestaat. Dat scoort hoog in Google, waardoor je pagina organisch hoger zal verschijnen in de ranking.

05

Gerichte advertenties

Kies tot slot voor gerichte advertenties die terechtkomen bij je specifieke doelgroep. Google Ads is een interessante tool om te gebruiken voor het adverteren.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ER SAMEN
INVLIEGEN?

Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!