SEO

Zoekwoordenanalyse

Wil je potentiële klanten naar je website leiden? Dan zijn de juiste zoekwoorden in je websiteteksten een must. Via een zoekwoordenanalyse ontdek je welke termen je doelgroep ingeeft in de zoekmachine.

WAT IS EEN
ZOEKWOORDENANALYSE?

Bij een zoekwoordenanalyse (ook wel SEO-analyse genoemd) verzamel je relevante zoekwoorden die je vervolgens analyseert. Het doel? Zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google verschijnen. Om na te gaan welke zoekwoorden belangrijk zijn voor je bedrijf, kan je deze vragen stellen:

  • Waar zoekt je doelgroep op?
  • Welke zoekwoorden worden met je bedrijf geassocieerd?
  • Hoe omschrijven (toekomstige) klanten bepaalde vaktermen?

HOE VOER JE EEN ZOEKWOORDENANALYSE UIT?

Wanneer je meer bezoekers wilt trekken naar je website is het van belang om te onderzoeken hoe jouw doelgroep naar content zoekt en wat hun intentie is. Je wilt tenslotte nieuwe klanten aantrekken via je website. De zoekmachine zorgt ervoor dat de klant in contact komt met de website van je bedrijf. Het succes van een zoekwoordenanalyse hangt niet af van hoe populair een term is. Het zijn de zoekwoorden zelf en de manier waarop je ze verwerkt in je webpagina’s en blogs die leiden tot conversies en leads.

LONG TAIL VS SHORT TAIL

Al gehoord van de termen long en short tail? Ten eerste zijn er de short tail zoekwoorden. De short tail zoekwoorden zijn veel gebruikte en populaire zoekwoorden waardoor deze veel concurrentie kennen. Dit zijn woorden zoals: fietsen, auto, etc. Met de long tail zoekwoorden verklein je de kans op concurrentie, aangezien deze zoekwoorden uit meer dan drie woorden bestaan. Long tail zoekwoorden zorgen ook voor meer conversies, je kan creatiever omgaan met content en je hebt een grotere kans om de bezoeker te overtuigen. Van het short tail woord ‘fiets’, maken we ‘rode damesfiets’, dat fungeert als long tail keyword.

Zoekwoordenanalyse

IN 5 STAPPEN NAAR HET BESTE ZOEKWOORD VOOR JE PAGINA OF BLOG

1

OFFLINE ZOEKWOORDENANALYSE

Start met een offline zoekwoordenanalyse.

2

HAAL DE MEEST RELEVANTE ZOEKWOORDEN ERUIT

Maak een lijst met verschillende zoekwoorden om zo de meest relevante eruit te halen.

3

CONTROLEER ZOEKTERMEN

Controleer en check je zoektermen in Google en andere zoekmachines, bijvoorbeeld Bing.

4

WELKE ZOEKWOORDEN ZIJN HET BELANGRIJKST?

Ga na welke zoekwoorden voor jou het belangrijkste zijn.

5

GEBRUIK TOOLS

Maak gebruik van gratis tools om je op weg te helpen naar populaire zoektermen bijvoorbeeld: Google Keyword Planner en Answer The Public.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ER SAMEN INVLIEGEN?

Met een sterke zoekwoordenanalyse leid je potentiële klanten naar je website!