Google Ads
Jouw website on top in de Google-ranking? Dat doe je met een sterke SEA (Google Ads). SE-watte?! Wij leggen het je haarfijn uit.
SEA: ADVERTENTIERUIMTE
BINNEN GOOGLE ADS
It’s all about the money. Investeer je in een advertentie in Google? Dan spreken we van Search Engine Advertising of kortweg SEA. In dat geval verschijnt je website bovenaan wanneer websitegebruikers termen ingeven met betrekking tot je product of dienst.
Je koopt met andere woorden advertentieruimte aan binnen Google om zo online te adverteren. Een handige tool hiervoor is Google Ads. De advertentie herken je dan aan het ‘Gesponsord’-label. Maarreuh… Kost dat veel geld? Dat beslis jij helemaal zelf.
SOORTEN GOOGLE ADS
Binnen Google kan je als adverteerder kiezen tussen vijf verschillende campagnetypes: Google Zoeken, Google Display, Google Video, Google Shopping en Google App. Je kan elk campagnetype inzetten om een ander doel te bereiken.
GOOGLE ZOEKEN
Campagnes in het zoeknetwerk zijn tekstadvertenties in de zoekresultaten van Google. Als je hier op inzet, komt jouw website of landingspagina bovenaan in de resultaten te staan met de boodschap ‘Ad’ of ‘Gesponsord’. Met deze soort campagne kan je meer websiteverkeer, leads en verkopen genereren.
GOOGLE DISPLAY
Met display-campagnes kan je je marketingdoel behalen door je doelgroep te bereiken met visuele advertenties. Je doelgroep ziet je advertenties wanneer ze browsen door miljoenen websites, apps en eigendommen van Google (denk maar aan YouTube). Met dit campagnetype kan je verschillende marketingdoelen bereiken waaronder: leads genereren, naamsbekendheid en meer bereik. Kortom, je merk blijft top of mind bij de doelgroep.
GOOGLE VIDEO
Een derde type is de videocampagne. Met dit type campagne kan je videoadvertenties weergeven op YouTube en andere videoplatformen. Video ads zijn heel geschikt om je merkbekendheid te vergroten bij je doelgroep.
GOOGLE SHOPPING
Daarnaast kan je kiezen voor Shopping-camapgnes. Dat zijn productvermeldingen in de zoekresultaten en op het tabblad ‘Google Shopping’. Het is een ideaal campagnetype om aan retailmarketing te doen, je verkoop te boosten en leads te genereren. Daarnaast is het ook een goede manier om je lokale fysieke winkel te promoten bij klanten in de buurt.
GOOGLE APP
Ten slotte zijn er de App-campagnes. Heb je een eigen applicatie en wil je die bekend maken bij een groter publiek? Dan is dit type campagne ideaal. Werf meer gebruikers voor je app en stimuleer de verkopen. Informatie uit je app wordt gebruikt om advertenties automatisch te optimaliseren voor Google Zoeken, Google Play, YouTube en meer. Handig he?