A.Vogel zorgt voor de verdeling van hun natuurlijke gezondheidsproducten op de Belgische markt. Met hun betrouwbare informatie over natuurlijke gezondheid, voedingspatronen en levensstijl helpen ze een natuurlijke en gezonde levensstijl te realiseren. Om die informatie naar hun (potentiële) klanten over te brengen, staat Kingfisher marketing steeds klaar om samen sterke content te creëren.
KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE
Een productlancering, daar hoort buzz en persaandacht bij. Ons doel? Op een originele manier de nieuwe oorsprays van A.Vogel in de kijker zetten bij redacties en gezondheidsjournalisten over heel België. Natuurlijk moesten we opletten dat het geheel niet te commercieel aanvoelt. Journalisten kruipen niet snel in hun pen om een product aan te prijzen, er moet nieuwswaarde inzitten. Zo gezegd, zo gedaan.
We staken de koppen bij elkaar en bedachten een leuke insteek. De mosterd haalden we bij het nationaal ooronderzoek van 2019 uitgevoerd door A.Vogel. Dat onderzoek bracht interessante weetjes aan het licht. Zo reinigt 89% van de Belgen zijn oren met wattenstaafjes en gaat slechts 47% met klachten naar de dokter. We wisten dat journalisten zeker oor zouden hebben naar deze informatie.
Daarom stelden we een uitgebreide perslijst samen. Dat werd een mix van Vlaamse en Waalse gezondheidsjournalisten, magazines en redacties.
Het doosje
Een roos doosje met oorverdovende copy, dat is onze direct mailing. Binnenin vind je een infographic met de leukste weetjes over het nationaal ooronderzoek en verschillende spulletjes (zoals een schaar of sleutel) die Belgen gebruiken om in hun oren te peuteren.
Extra informatie in de vorm van een productbrochure mocht niet ontbreken. De twee nieuwe oorsprays voegden we uiteraard ook toe. Last but not least, plaatsen we het persbericht op een kleine USB-stick in de vorm van een oorspray.
Trigger e-mails
Om de direct mailing te kaderen en nieuwsgierigheid op te wekken, stuurden we een trigger e-mail uit naar onze Waalse en Vlaamse perscontacten. De boodschap: ‘Spits je oren, want er valt binnenkort een pakketje in je brievenbus.’ Nadat we de direct mailing hadden uitgestuurd, koppelden we ook even terug aan de hand van een opvolgmail: ‘Er ligt een pakketje in je brievenbus? Heb jij dat goed ontvangen?’
Resultaat
Onze PR-stunt werd warm onthaald. We belden uitgebreid na en kregen enthousiaste reacties. Verschillende media, zowel Waals als Vlaams, waren onder de indruk en beloofden om een artikel te plaatsen over het nationaal ooronderzoek. Resultaat? Een geslaagde PR-actie en een tevreden klant!
Heb je een idee over een toekomstig project en weet je precies waar je naartoe wil? Of heb je iets in gedachten maar krijg je het niet volledig op papier? Laat ons iets weten en we bespreken graag jouw mogelijkheden, inclusief een fijne babbel en lekkere kop koffie.