Nitto Group is een internationale producent van afdichtingsmaterialen, dempende materialen en verschillende soorten industriële tape. Nitto EMEA (de Europese en Afrikaanse tak van de Group) klopte aan bij Kingfisher marketing om hun interne communicatie op punt te stellen. Het doel? Alle neuzen van de Europese en Afrikaanse medewerkers in dezelfde richting laten wijzen.
KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE
Onze uitdaging? De visie en toekomstplannen van Nitto duidelijk communiceren naar de medewerkers. Zo weet iedereen waar het bedrijf voor staat en waar ze naartoe willen.
Op die manier creëren we meer engagement en efficiëntie. De medewerkers leren hun bedrijf beter kennen en ontdekken een sterke merkidentiteit waar ze zich achter kunnen scharen.
Presentaties, posters, animatievideo’s en nieuwsbrieven,…De interne communicatie die we voor Nitto uitvoerden, is heel divers maar steeds met hetzelfde doel. Ontdek onze vliegroute naar succes:
Presentaties met een visie
Het startpunt? Een PowerPoint presentatie over de strategische visie van Nitto voor de komende vijf jaar. Medewerkers ontdekken zo de toekomstplannen van het bedrijf én hebben een houvast om naartoe te werken. Ook een algemene corporate presentatie, met alle uitleg over de Nitto Group, kon niet ontbreken. De presentatie geeft een antwoord op vragen als: Waar staat het bedrijf voor? Welke producten produceren ze? Wat zijn de belangrijkste technologieën enz. We coveren alle basics en plaatsen de merkidentiteit van het bedrijf nog eens in de schijnwerpers. Een win-win.
Heldere animatievideo’s
Onder het motto: een beeld zeg meer dan duizend woorden, creëerden we levendige animatievideo’s. Een video over de geschiedenis van het bedrijf. Van het ontstaan in 1947 tot het nakende jubileum in 2024. In iets meer dan twee minuten, ben je volledig op de hoogte van het reilen en zeilen van de producent. In de andere video staat de visie van Nitto centraal. Onder de naam ‘TRANSFORM’, leggen we de core values van Nitto uit met heldere animaties.
Dynamische posters
Om medewerkers te informeren over de visie en de kernwaarden van Nitto, ontwikkelden we verschillende dynamische posters. Handig om op te hangen in fabrieken en kantoren, zo zie je in één oogopslag wat de toekomstdoelen van Nitto zijn.
Interne e-nieuwsbrieven
Als kers op de taart stuurden we interne e-nieuwsbrieven rond naar het personeel over de Nitto ATP finals. Dat is een internationaal tennistoernooi waar de Nitto Group hoofdsponsor van is.
Heb je een idee over een toekomstig project en weet je precies waar je naartoe wil? Of heb je iets in gedachten maar krijg je het niet volledig op papier? Laat ons iets weten en we bespreken graag jouw mogelijkheden, inclusief een fijne babbel en lekkere kop koffie.