Campus O³
“Dankzij Kingfisher marketing ben ik nu een man met een plan en dat mag je best letterlijk nemen!”
Tom Delbroek
stafmedewerker Campus O³
Groepswerk staat centraal bij Campus O³. Het voordeel van die groepswerking is dat kansarme en kwetsbare gezinnen een sociaal netwerk uitbouwen en dat jonge kinderen gestimuleerd worden in de ontwikkeling. In de pandemie hebben ze een jaar gemist en is een deel van de doelgroep (baby’s van 0-1 jaar) weggevallen.
Campus O³ wilde hun groepswerking opnieuw een boost geven en klopte daarom aan bij ons.
KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE
Om de groepswerking te boosten en de algemene naamsbekendheid van de organisatie te vergroten, gingen we van start met een hands-on communicatieplan. We maakten een interne analyse van de huidige communicatiekanalen en bepaalden de boodschap. We creëerden een onderbouwd communicatieplan voor elke workshop of activiteit die geboost moest worden. Dat deden we op basis van de input die we kregen tijdens een meeting met alle partijen. We stelden onder meer offline acties en activiteiten voor, maar ook online verbeterpunten en extra online kanalen waaronder TikTok.
Doorverwijzers
Een belangrijk onderdeel van dat communicatieplan zijn de netwerkpartners en de doorverwijzers. Het gaat dan over Kind & Gezin, maar ook huisartsen, kinderartsen, psychologen … Om meer gezinnen aan te trekken en de drempel te verlagen, is het nodig dat netwerkpartners op de hoogte zijn van de activiteiten van Campus O³ om gezinnen rechtstreeks door te kunnen verwijzen.
Direct mailing
Om die doorverwijzers aan te spreken, creëerden we een originele direct mailing en stuurden we die uit naar 300 adressen in Genk en omstreken. We schreven en maakten een gloednieuwe brochure waarin het aanbod en de groepswerking van Campus O³ uitgelegd wordt. De brochure is ingedeeld per leeftijdscategorie zodat iedere netwerkpartner meteen kan doorbladeren naar wat voor hem of haar interessant is.
Sleeve & brief
We schreven ook een begeleidende brief om mee te sturen met de brochure. Om de aandacht te trekken, zat er een sleeve rond elke catalogus waarvan de O van ‘Campus O³’ werd uitgekapt. Als je de brief uit de sleeve trekt, groeit het kind letterlijk op, want Campus O³ helpt gezinnen groeien.
Database
In samenwerking met de Campus O³ stelden we de database samen en stuurden we de catalogi uit. Het resultaat? Een originele direct mailing en een tevreden klant.
Muurbestickering
Dat de brochure aansloeg, is zeker. De klant vroeg onlangs om de cover als muurbestickering te laten plaatsen bij hen op kantoor. Dat deden we met plezier. Het resultaat mag er zijn, al zeggen we het zelf. 😉
Startpakket kleuters
Het heen-en-weer boekje van Campus O³ is ontstaan vanuit het Kindboekje en het Moederboekje van Kind en Gezin. Het ondersteunt de overgang van kleuter naar peuter, een manier om de kleuter en omgeving te verbinden met elkaar. Op die manier maakt de organisatie de overgang minder hard. Kingfisher marketing bedacht een starterspakket waarbij het heen-en-weer boekje de hoofdrol speelt. Een pakket gevuld met alles wat een kleuter nodig heeft om een sterke start te maken op school. De focus ligt op kansarme gezinnen. Zij zullen aan het einde van de zomer een turnzakje krijgen met een herbruikbare drinkfles, een brooddoos en een fruitdoosje. Uiteraard mag het boekje niet ontbreken want dat speelt de hoofdrol in deze campagne. Wij ondersteunen zowel bij coördinatie als ontwikkeling van het heen-en-weerboekje.
WIL ER SAMEN INVLIEGEN?
Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!