IPP

IPP een Nederlands familiebedrijf, is marktleider in Europa op het gebied van geïntegreerde, full-service poolingdiensten en productie van houten pallets en kisten.

KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE

Voor één van hun drie verschillende poolingnetwerken, namelijk IPP (International Pallet Pool), wilde het bedrijf de naamsbekendheid in België aanzienlijk opkrikken. Om als Nederlands bedrijf de Belgische markt succesvol aan te boren, klopten ze bij Kingfisher marketing aan. Wij zorgden er vervolgens voor dat de campagne volledig afgestemd werd op de Belgische doelgroep.

Om met een knal de Belgische markt te betreden, werd er een campagne bedacht onder de noemer “eenvoudig werkt beter”. De Franse variant luidt “rien ne vaut la simplicité”. Hiermee maken we duidelijk aan de doelgroep dat werken met het IPP poolingnetwerk peanuts is en dat de logistiekers eigenlijk zelf niets meer moeten doen. De campagne bestond uit verschillende elementen om zoveel mogelijk touchpoints met IPP en Pooling Partners te creëren.

Zo werd er een direct mail per post uitgestuurd naar een geselecteerde doelgroep. Zowel voor als na het versturen van het doosje werd er een e-mail verzonden naar diezelfde doelgroep. Om de volledige campagne nog extra kracht bij te zetten, werden er twee actiepagina’s gelanceerd met daaraan een AdWordscampagne gekoppeld.

Verder verschenen er zowel online als offline advertenties op strategisch gekozen plaatsen. Tot slot stuurden we ook een persbericht uit.

“Kingfisher marketing levert niet enkel top werk, ze doen dit op een snelle, of zoals ze in het Vlaams zeggen “rappe” manier en steken je aan met hun enthousiasme voor het marketing vak.”
Nathalie Duinkerke – Marketing coördinator

Heb je een idee over een toekomstig project en weet je precies waar je naartoe wil? Of heb je iets in gedachten maar krijg je het niet volledig op papier? Laat ons iets weten en we bespreken graag jouw mogelijkheden, inclusief een fijne babbel en lekkere kop koffie.