TERUG

Grafityp

ZELFKLEVENDE FOLIES
Grafityp is een familiebedrijf dat zelfklevende folies ontwikkelt, produceert en verkoopt met hoofdkantoor in Houthalen-Helchteren. Ze exporteren hun producten naar meer dan 60 landen. Dealers en distributeurs leveren de folies aan de eindklanten. Van binnen- en buitenreclame, wanddecoratie, vloerprints tot autostickers… Grafityp zorgt ervoor dat merken blijven plakken, dat doen ze al meer dan 50 jaar!

UITDAGING
GESLAAGD?

  • Strategisch advies
  • Blogs
  • Interviews
  • E-mailings
  • Social media
  • Social ads
  • Google Ads
  • Magazine
  • Video’s

“Het is fijn samenwerken met Kingfisher marketing. Ze hebben alle expertise in huis en werken flexibel.”

Patrick Nijs

CEO GRAFITYP

KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE

Grafityp klopte bij Kingfisher marketing aan met een uitgebreide vraag. Ze waren op zoek naar strategisch advies en allround ondersteuning om hun marketingactiviteiten verder uit te breiden en meer klanten aan te trekken.

Om te beginnen maakten we een jaarplan als uitwerking van Grafityps huidige strategie, zoals steeds onderbouwd en doelgericht. Op basis daarvan stelden we een uitgebreid communicatieplan op. Dat plan voeren we zelf ook uit, zowel intern bij Kingfisher marketing als bij de klant. Collega’s Joyce en Olivier zijn enkele dagen per week bij Grafityp te vinden, waar ze het marketingteam ondersteunen.

social media

Elk kwartaal stellen we een organisch social media contentplan op voor Grafityp. We starten met een interne brainstorm om interessante onderwerpen te bedenken. Daarna schrijven we de copy uit en maken de designers de bijhorende visuals, video’s en Reels op. Om authentieke content te creëren, gaan we regelmatig ter plaatse om een wrap of bestickering vast te leggen.

Het volledige plan (copy & afbeeldingen) plaatsen we op datum in onze content marketing tool StoryChief. Zo behoudt de klant het overzicht over wat er wanneer online komt.

Online advertising

Eén van de hoofddoelstellingen van Grafityp is het verhogen van de internationale naamsbekendheid. Daarvoor zetten we in op online advertising via Meta, LinkedIn en Google Ads en dat in de focuslanden: Italië, Duitsland, Spanje en Frankrijk. Met succes, want het websiteverkeer steeg in 2023 met gemiddeld 400%. Een mooie extra waren de 234 ingevulde leadforms.

Social advertising campagnes

Langs het organisch contentplan, zetten we voor de folieproducent ook betalende social advertising campagnes op poten. In 2023 werkten we rond drie hoofdonderwerpen: branding, duurzaamheid en cast films. Dit jaar, in 2024, zetten we de campagnes voor branding en duurzaamheid verder.

Het algemene doel? De merkbekendheid van Grafityp in specifieke focuslanden verhogen, namelijk Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië. De creatie, het instellen en de opvolging van de ads gebeuren volledig door Kingfisher marketing. We werken aan de hand van het SEE-THINK-DO-model.

Waarbij we in de SEE-fase inzetten op de algemene naamsbekendheid van Grafityp. In de THINK-fase focussen we op verkeer naar de website, in dit geval leiden we bezoekers naar onze dedicated landingspagina’s rond een specifiek thema. Tot slot is er nog de DO-fase waarin het doel is om leads te verzamelen. Voor deze campagnes zijn dat bezoekers die hun gegevens achterlaten via het formulier op de landingspagina.

Google Ads

Naast social ads lopen er voor Grafityp ook Google Ads campagnes. Het gaat om search-advertenties in dezelfde talen van de focuslanden waarin Grafityp meer merkbekendheid wil verwerven.

blogs

Verder staat er qua content maandelijks ook een blog op de planning. Tijdens een interne brainstorm met het dedictad subteam bepalen we de onderwerpen. We stemmen ze af en starten met schrijven. De blogs verwerken we ook in het socialmediacontentplan.

mailings

De blogs vullen we aan met e-mailmarketing. Grafityp stuurt maandelijks meerdere e-mails uit naar distributeurs, car wrappers, dealers en andere partners. Intern doen we de uitvoering van de maandelijkse e-mail naar de nieuwsbriefdatabase. We stemmen de onderwerpen af, schrijven de copy uit en nemen de opmaak in CRM-tool ActiveCampaign voor onze rekening.

Grafityp

CRM

Sales en marketing gaan hand in hand. Ideaal daarvoor is een CRM systeem. Voor Grafityp kozen we voor ActiveCampaign. De database werd ingesteld met relevante velden op maat van het bedrijf. Daarnaast zetten we automations op om de leads die binnen komen via de online advertising van lead tot klant te converteren.

interviews met Grafityp-gebruikers

Grafityp is een B2B-bedrijf dat haar zelfklevende folies aanbiedt aan distributeurs. De distributeurs verdelen op hun beurt de folies aan dealers, die het vervolgens aan de eindgebruikers (carwrappers, signmakers, …) verkopen. Maar wie zijn de eindgebruikers precies? We lichten hen uit via interviews. Een interview met een eindgebruiker omvat een uitgeschreven blog op de website, foto’s van de locatie en het team en een Reel achter de schermen.

videografie

Om de samenwerking met Grafityp en de Grafityp-producten nog meer in de kijker te zetten, nemen we testimonialvideo’s op met de eindgebruikers. Daarin gaan we dieper in op de meerwaarde die de Grafityp biedt en lichten we een bepaald project uit waarbij we het print- en/of wrapproces in beeld brengen.

magazines

Jaarlijks brengt Grafityp twee magazines uit met daarin het laatste nieuws uit de sector en rond het bedrijf. De Grafityp-magazines worden zowel intern verdeeld als uitgestuurd naar partners, distributeurs en dealers.

Kingfisher marketing mocht zich al verschillende keren buigen over de copy en het design van het magazine. Het magazine wordt in een gedrukte versie en in een interactieve digitale versie met QR codes gemaakt. Altijd een leuk project.

brochure

Een belangrijk topic in de communicatie van Grafityp is duurzaamheid. De producent biedt namelijk een groot assortiment pvc-vrije films aan. De zogenaamde ‘Grafityp Ecological Films’ (GEF) zijn een duurzamer alternatief voor de pvc-films. De productie van GEF verloopt ook milieuvriendelijker. Daarnaast werkt het bedrijf nog op andere manieren aan duurzaamheid volgens de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s) van de Verenigde Naties. Daarvoor houden ze rekening met people, profit en planet. Voorbeelden van duurzaamheidsinitiatieven zijn een volledig elektrisch wagenpark, een handig fietsleaseprogramma, een zonnepanelenpark op het dak …

Grafityp - brochure

vacatures

Grafityp is een groeiend bedrijf. Er is dus regelmatig nood aan extra versterking. Onze taak? Vacatures uitschrijven. We schreven al vacatures uit voor een Franstalige Business Development Manager, Productie Supervisor en een Technisch Onderhoudsspecialist.

Grafityp

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

WIL ER SAMEN INVLIEGEN?

Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!