Offline communicatie

HUISSTIJL

De aandacht trekken en herkenbaarheid creëren, doe je met een sterke huisstijl. Je bouwt een visueel imago uit dat je onderscheidt van de concurrentie.

WAT IS EEN
HUISSTIJL?

Een huisstijl is de visuele en tekstuele identiteit van een merk of bedrijf. Het omvat alle elementen die de herkenbaarheid en de uitstraling van het merk bepalen. Denk aan: logo’s, kleuren, lettertypen en de tone of voice. Een consistente huisstijl helpt bij het opbouwen van een sterke merkidentiteit en zorgt ervoor dat een bedrijf of organisatie professioneel en betrouwbaar overkomt.

Het is een essentieel onderdeel van de branding en marketingstrategie, omdat het de perceptie van het publiek beïnvloedt en helpt bij het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit.

Huisstijl

STAPPENPLAN VOOR EEN CONSISTENTE HUISSTIJL

Consistency is key. Je huisstijl moet over alle kanalen heen hetzelfde zijn. Je medewerkers dragen mee de verantwoordelijkheid om de huisstijl overal op dezelfde manier toe te passen. Zo vertel je een samenhangend verhaal en laat je een sterke, professionele indruk na.

1

LOGO

De eerste stap in het creëren van een huisstijl is het ontwerpen van een logo. Het ideale logo is simpel, onmiddellijk herkenbaar en doet denken aan je product of service. Bij het zien van je logo moet er bij je doelgroep meteen een belletje gaan rinkelen. Denk maar aan de iconische M van McDonalds of de ‘swoosh’ van Nike. De bedrijfsnaam moet er bij deze voorbeelden niet staan om te weten over welk product of merk het gaat. Dat definieert een sterke huisstijl.

2

KLEURENSCHEMA

3

TYPOGRAFIE

4

BEELDSTIJL

5

GRAFISCHE ELEMENTEN

6

TONE OF VOICE

7

HUISSTIJLHANDBOEK

De laatste stap is om je richtlijnen op te stellen voor je huisstijl en deze beschikbaar te maken voor iedereen binnen je bedrijf. Bij Kingfisher marketing bundelen we alle huisstijlelementen in een huisstijlhandboek voor onze klanten. Het handboek biedt een houvast om de huisstijldocumenten op te maken. Denk hierbij aan: enveloppen, brieven, notitieblokken, presentaties en Word-sjablonen.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ER SAMEN
INVLIEGEN?

Een herkenbare huisstijl creëren voor je merk?