TERUG

Fruitsnacks

FRUIT OP HET WERK
Fruitmanden leveren aan bedrijven in heel België, dat is de corebusiness van Fruitsnacks. De missie van het Haspengouwse bedrijf is om kantoren en bedrijven te voorzien van een gezonde snack op het werk. Het idee komt van Scandinavië, waar men al langer bezig is met gezondheid op de werkvloer.

UITDAGING
GESLAAGD?

  • Strategisch marketingplan
  • Interne analyse
  • Concurrentieanalyse
  • Personae
  • Merkpositionering
  • Communicatiekanalen
  • Crossborder

“We kregen een onderbouwd marketingplan waar we écht mee aan de slag kunnen. Een heel vlotte samenwerking! Bij Kingfisher marketing weten ze wat ze doen.”

Roel Paesmans

ZAAKVOERDER FRUITSNACKS

KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE

Fruitsnacks wil voet aan wal zetten in Duitsland. Dat kan natuurlijk niet van de ene op de andere dag, zo’n crossborderavontuur vraagt om een goede voorbereiding en een waterdicht plan. Fruitsnacks klopte aan bij Kingfisher marketing voor een strategisch marketing- en communicatieplan om de Duitse markt te veroveren!

Om een doordacht strategisch marketingplan op poten te zetten, startten we met een interne analyse van Fruitsnacks zelf. We willen meer inzicht verwerven in de hoofactiviteiten van het bedrijf, hun huidige communicatiestijl, USP’s en de sterktes en zwaktes. Dat gebeurde aan de hand van gesprekken met het team en onze contactpersoon bij Fruitsnacks, Roel Paesmans. Om de algemene informatie in kaart te brengen, voerden we deskresearch uit.

Daarna wierpen we een blik op de Duitse markt. Welke bedrijven leveren al fruit aan Duitse ondernemingen? Hoe positioneren ze zich? We voerden een concurrentieanalyse uit op 8 grote concurrenten. In de analyse ligt de nadruk op de positionering van de bedrijven en de communicatiemiddelen die ze inzetten. Om een goed idee te krijgen over kwaliteit en levering van de manden deden we aan mystery shopping bij de concurrenten.

Daarnaast stelden we personae op om de juiste doelgroepen aan te spreken en bepaalden we de merkpositionering voor Fruitsnacks (authentiek familiebedrijf met een hoog service level).
In de keuze van de communicatiekanalen gingen we voor een off-en online communicatiemix met o.a. een introductievideo, een openingsevenement, brochures, online advertising, testimonials, enz.

START CROSSBORDERAVONTUUR

Naar goede gewoonte voegden we een concreet implementatieplan toe en stelden we het plan voor bij Fruitsnacks op kantoor. Resultaat? Een onderbouwd marketingplan en een tevreden klant. Het Haspengouws bedrijf communiceerde hun crossborderavontuur onlangs ook met klanten en leveranciers.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ER SAMEN INVLIEGEN?

Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!