Petersime
“Met Kingfisher als co-piloot voor je project, ben je zeker dat je de juiste koers vaart. Met hen als projectmanager worden deadlines gehaald.”
STEFANIE VANDEN DAELE
PETERSIME
KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE
We vlogen erin met een creatieve brainstorm. Het projectteam stak de koppen bij elkaar en dacht na over een originele insteek om de veiligheidscommunicatie aan op te hangen. Van de ‘the egg factor’ tot ‘wees geen kieken’, niks was te gek.
Creatief concept
De klant koos uiteindelijk voor een stoer concept met foto’s van medewerkers om de boodschap kracht bij te zetten. De bijhorende slogan? ‘Veiligheid is aan de durvers’. We werkten de eerste mock-up posters voor de campagne uit om een duidelijk beeld te scheppen.
Bedrijfsfotografie
Vervolgens organiseerden we een bedrijfsfotoshoot met de medewerkers. Zij spelen als ‘durvers die kiezen voor veiligheid’ immers de hoofdrol in dit verhaal. Door eigen beelden te gebruiken op de posters, creëren we herkenning en een gevoel van betrokkenheid. Dé manier om van veiligheid een onderdeel te maken van de interne cultuur.
POS-materiaal op de werkvloer
Om van veiligheid prioriteit te maken op de werkvloer ontwierpen we krachtig POS-materiaal. Van posters en vloerstickers tot lifesizers en screensavers. Stuk voor stuk uitwerkingen waar je de belangrijkste veiligheidscommunicatie op terugvindt.
SAFE10
Daarnaast brachten we met ‘Safe10’, de 10 belangrijkste veiligheidsregels onder de aandacht. Via een kaartje in zakformaat hebben de medewerkers een fysieke reminder waar ze naar terug kunnen grijpen.
Officiële launch
We brachten de collega’s op de hoogte tijdens een launchevent in het bedrijf. Het alarm ging af om de medewerkers bewust te maken dat het tijd is om aan veiligheid te denken. Ze kregen een eierdoosje met een eivormige kookwekker en 5 chocolade-eieren waar de basisprincipes van veiligheid nog eens opstaan.
ER SAMEN INVLIEGEN?
Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!