PR
PR (Public Relations) is het beheren en verspreiden van informatie over een organisatie om de publieke perceptie ervan te beïnvloeden. Het is een strategisch communicatieproces dat relaties bouwt tussen organisaties en hun publiek. Hoe je dat doet? Met PR-campagnes en -acties. Denk maar aan een persbericht over de laatste innovatie van je bedrijf dat opgepikt wordt door de media.
DOELSTELLINGEN VAN PUBLIC RELATIONS
WAT LEVERT PR OP?
Wat is nu juist de ROI (Return on Investment) van PR? De belangrijkste doelstellingen van PR zijn meer naamsbekendheid en meer zichtbaarheid voor je bedrijf. Je bouwt een positieve reputatie op bij een groot doelpubliek. Indirect kan dat voor een boost in je klantenbestand zorgen. Hoe meer mensen je bedrijf kennen, hoe sneller ze de weg naar je organisatie vinden en hoe meer verkoop je (uiteindelijk) genereert.
HET VERSCHIL TUSSEN
PR EN MARKETING
Wat is het verschil tussen PR en marketing? Hoewel PR onder de marketingmix valt, zijn de focus en de aanpak anders.
- 01
- 02
- 03