eventmarketing - events

EVENTS

Events zijn dé manier om te connecteren met je doelgroep, dat kan tijdens een fysiek evenement, maar ook online. Het zorgt voor beleving en is een mooie aanvulling op je andere marketing- en communicatieacties. Wedden dat je (potentiële) klanten nog lang napraten over je geweldige evenement?

DE MEERWAARDE
VAN EVENTS

1. VERSTERK JE KLANTRELATIES

Het allergrootste voordeel van een event is het persoonlijke contact. Face-to-face zakendoen is nog altijd de beste manier om wederzijds vertrouwen op te bouwen. Door een evenement te organiseren voor je klanten, versterk en onderhoud je de relatie met je klanten.

2. TREK LEADS AAN VIA EVENTS

3. ZET JE BEDRIJF OP DE KAART

Op een vakbeurs of congres komen interessante innovaties aan bod in je sector. Je laat als bedrijf zien dat jij de problemen van de bezoeker begrijpt en de juiste oplossingen aanbiedt. Dat leidt tot vruchtbare discussies en geïnteresseerde leads. Bovendien is het een ideaal moment om te netwerken met concullega’s.

eventmarketing - events
eventmarketing - events

BEURS, PRODUCT
LAUNCH OF CONGRES?

STAPPENPLAN OM EEN GESLAAGD EVENT OP POTEN TE ZETTEN

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05

Bepaal je doel & doelgroep

De eerste stap is om het doel van je evenement te bepalen. Wil je je huidige klanten in het zonnetje zetten? Wil je een product lanceren of je nieuwste productinnovatie de wereld insturen? Afhankelijk daarvan bepaal je je doelgroep. Wie wil je uitnodigen? Je huidige klanten, potentiële leads of de pers?

Plan op voorhand

Vervolgens duik je in de praktische kant van je evenement. De locatie, de catering, animatie, … Het allerbelangrijkste: prik je datum ver op voorhand en nodig je gasten ruim op tijd uit. Zo past het zeker in hun agenda.

Zorg voor een persoonlijke touch

Je evenement is onderdeel van je marketingmix, laat daarom je merkuitstraling en tone of voice terugkomen in de uitwerking. Belangrijk: voeg een persoonlijke touch toe. Denk aan: een relatiegeschenk, een goodiebag, gepersonaliseerde menukaarten of een bedankspeech.

Creëer beleving

Bij een (live) event draait het om één ding: beleving. Creëer een ervaring waar je gast nog lang over napraat. Een diner of receptie met een goochelshow, een acrobaat, vuurspuwer, of andere special act valt zeker in de smaak.

Laat bezoekers herinneringen delen

Amuseert je bezoeker zich op je event? Toon het aan de buitenwereld. Zorg voor een share-functie bij je photobooth, zodat je gast in een klik de foto’s op zijn eigen kanalen kan delen. Een eigen eventhashtag is ook een goed idee. Zo kan je bezoeker zelf de foto’s delen met de hashtag.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

WIL JIJ OOK
SUCCESVOLLE EVENTS
ORGANISEREN?

Wij helpen jou graag om je eigen event te organiseren.