TERUG

Tapibel

TAPIJTPRODUCENT
Tapibel is een tapijtproducent uit Pelt. Ze produceren al meer dan 50 jaar kwaliteitsvolle tapijten voor de contract- en eventmarkt. Het bedrijf nam Kingfisher marketing onder de arm voor de opzet en uitvoering van hun volledige strategische marketingplan.

UITDAGING
GESLAAGD?

  • Nieuwe website
  • Social media
  • Lancering karpetten
  • Bedrijfsfotografie
  • Storytelling
  • Communicatieplan
  • Rebranding

“Kingfisher marketing is een creatief vogeltje dat al mijn marketingactiviteiten in de juiste richting stuurt. geweldige samenwerking met een superteam. jullie mogen op mijn schouder blijven zitten.”

Werner Verweyen

MANAGING DIRECTOR

Tapibel catalogus

KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE

We startten naar goede gewoonte met een uitgebreide analyse van de huidige externe en interne communicatiekanalen. Op basis daarvan maakten we een onderbouwd communicatieplan op. Dat plan bevat onder meer een volledige rebranding, een nieuwe website en een maandelijks contentplan voor LinkedIn, Instagram én Pinterest. We voeren het volledige marketing- en communicatieplan uit van A tot Z en zitten geregeld samen om de stand van zaken te bespreken.

DUURZAAMHEID

Bij Tapibel dragen ze duurzaamheid hoog in het vaandel. Zo gebruiken ze verschillende ecologische oplossingen om de tapijtproductie groener te maken. Tot nu toe communiceerden ze hier nog niet over. Daar brengen we natuurlijk graag verandering in. Alle ecologische initiatieven bundelden we in een duurzaamheidsverhaal dat op de nieuwe website zal verschijnen. Daarnaast creëerden we ‘Twise’, een gloednieuw duurzaamheidsmerk waar alle ecologische initiatieven onder vallen. ‘Twise’ omdat Tapibel “wise” is om hun tapijtproductie groener te maken. Twise omdat het materiaal van de ecologische producten recycleerbaar is en dus een tweede (derde, vierde, …) leven krijgt. We ontwierpen een passend nieuw logo om Twise in de markt te zetten.

design
Tapibel

labels

Daarnaast ontwierpen we ook logo’s voor de duurzaamheidsoplossingen van Tapibel. Zowel voor de latexvrije versie van de plakcompound ‘Ecofuse’ als voor de ecologische versie van de bitumenbacking voor tapijttegels. Die kreeg de naam ‘Greenbase’. We creëerden consistente labels die mooi bij elkaar passen.

video

Voor het merk ‘Ecofuse’ gingen we nog een stapje verder. Ecofuse, de latexvrije plakcompound wordt gemaakt van PVB. Een ecologisch alternatief. Om dat duidelijk te communiceren, namen we een we een video op. Zaakvoerder Werner legt er in enkele minuten uit wat PVB is en hoe het productieproces in elkaar zit.

fotoshoot

Bij een rebranding mogen nieuwe beelden niet ontbreken. Daarom organiseerden we een fotoshoot in het bedrijf. Het resultaat? Sprekende, authentieke beelden die duidelijk maken waar Tapibel voor staat: een familiebedrijf waar de medewerkers (en klanten) centraal staan.

Tapijt en tapijttegels zijn een onderdeel van een interieur. Potentiële klanten overtuig je dan ook het best door hen te laten zien hoe het product in zo’n interieur ligt. Daarom zorgen we voor mooie interieursettings die perfect passen bij de collecties. Om zo efficiënt mogelijk te werk te gaan shooten we de tapijten apart en werken we die nadien in, in de interieurbeelden.

website

De vernieuwing van de website stond ook hoog op onze to-do’s. De focus? Meer informatie over Tapibel en hun duurzame initiatieven meegeven én het bestellen van stalen vergemakkelijken. We zijn trots op het eindresultaat!

Een website is geen statisch gegeven. Je wil gevonden worden door potentiële klanten en daarom is het essentieel om je website te blijven voeden met interessante én relevante informatie. Blogs en landingspagina’s zijn hier perfect voor. Kingfisher marketing schrijft de teksten, maakt de visuals en zet alles online. Uiteraard helemaal SEO-geoptimaliseerd.

Social media

We verwerken de nieuwe stijl in de socialmediaberichten. Maandelijks maken we een volledig contentplan op en voeren we het uit. Het resultaat? Sterke en authentieke content op maat van Tapibel. Met focus op inspiratie, het bedrijf en de producten. Zo zorgen we voor een sterke aanwezigheid op Instagram, Pinterest en LinkedIn voor Tapibel.

Aanwezig zijn op sociale media met organische content is niet alles. Nieuwe klanten aantrekken is een doelstelling van Tapibel. Daarvoor zetten wij social media advertising in op LinkedIn, Instagram en Pinterest. De campagnes lopen continu in drie fases: see, think en do.

Tapibel Instagram

e-mailmarketing

Klanten en leveranciers op de hoogte houden van het reilen en zeilen binnen Tapibel is essentieel. We zorgen regelmatig voor een informatieve nieuwsbrief waarin we communiceren over innovaties, nieuwigheden, beurzen, … Omdat niet alleen het uitsturen belangrijk is, maar ook wat de prestaties zijn, leveren we steeds een rapportage van de resultaten aan.

Ondersteuning bij beurzen

De voorbije jaren stond Tapibel met hun nieuwste Econyl design collectie Diamond Art op Architect@Work in verschillende steden, denk aan Rotterdam, Madrid en Warschau. We maakten een design voor de stand en ontwierpen een passende, kwalitatieve brochure om uit te delen tijdens het evenement.

Ook was Tapibel aanwezig op BAU in 2023. We ondersteunden Tapibel van begin tot eind. Informeren van klanten via mail en op social media, communicatie met interessante leads die ze op de beurs ontmoeten, brochures en een sterke stand mochten niet ontbreken.

huisstijl

Bij marketing en communicatie is print onmisbaar. Zo ontwerpen we alle huisstijldocumenten, brochures als sales support tool en staalkaarten om de collecties voor te stellen.

product launch

In 2024 lanceert Tapibel een nieuwe productcategorie: karpetten. Kingfisher marketing vindt het essentieel om onderbouwd aan de slag te gaan. Daarom  gingen we van start met een strategisch plan. We bekeken de concurrenten en hoe  zij die productgroep in de markt zetten en markttrends. Op die manier kwamen we  tot een unieke positionering die volledig past bij Tapibel en de producten die ze in de markt zetten.

Na de strategie startten we met de uitvoering. Zo gingen we aan de slag met de verpakking van de high-end karpetten, een presentatiedoos om de producten in de markt te zetten en klanten te overtuigen, een e-mailing, fotoshoots en communicatie op de website.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

WIL ER SAMEN INVLIEGEN?

Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!