CRM

Customer Relationship Management

Potentiële klanten één voor één nabellen, oneindig veel e-mailadressen ingeven om een mailing uit te sturen, verschillende Excelfiles met klantgegevens… Klinkt dat bekend? Win tijd, bouw sterke klantenrelaties op én beheer ze centraal met een CRM-systeem.

WAT IS CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT?

Customer Relationship Management is een strategie om alle klantenrelaties en -interacties te beheren die je bedrijf heeft. Daarnaast omvat het ook alle stakeholders die betrokken zijn bij je bedrijf, zoals collega’s, en leveranciers. De focus? Je huidige klanten behouden en uiteindelijk meer verkoop stimuleren. 

Wat zijn de belangrijkste doelen van CRM?

De belangrijkste doelen van Customer Relationship Management zijn:

  • Verbeteren van klantenrelaties
    Door klantgegevens en -interacties te centraliseren, kan je als bedrijf de behoeften en voorkeuren van klanten beter begrijpen en je communicatie daarop aanpassen.
  • Verbeteren van klantbehoud
    Door gepersonaliseerde ervaringen te bieden en klantproblemen snel aan te pakken, vergroot je de klanttevredenheid en loyaliteit. Daardoor is de kans kleiner dat klanten overstappen naar concurrenten.
  • Verhogen van verkoop en omzet
    CRM-systemen helpen bedrijven verkoopkansen te identificeren, leads door de salesfunnels te volgen en het verkoopproces te stroomlijnen. Dat alles leidt tot meer omzet.
  • Stroomlijnen van marketing en sales
    CRM-systemen kunnen marketingcampagnes automatiseren, klantinteracties volgen en salesaanvragen beheren, wat leidt tot efficiëntere en effectievere marketing- en salesinspanningen.

Wat is een CRM-systeem?

Een CRM-systeem is software of een online tool om contactgegevens te verzamelen, te bewaren en je verkoop op te volgen.  Doordat alle gegevens op een centrale plek worden bewaart, verbeter je de productiviteit en de samenwerking binnen je sales- en marketingteam.

De gegevens van al je stakeholders verzamel je in een database die je gemakkelijk kan raadplegen wanneer je een online of offline mailing uitstuurt. Hierbij is het belangrijk dat je de gegevens regelmatig dubbelcheckt. Wonen die klanten nog wel op dat adres? Staat het juiste geslacht aangeduid? Niets is zo vervelend als een mail sturen naar ‘meneer’ Sofie. Je kan je contacten segmenteren aan de hand van hun interesses of positie in de customer journey. Zijn ze een lead of al een long-term bestaande klant? Daarnaast kan je de mailings ook automatiseren met je CRM-systeem. Zo win je tijd voor andere zaken.

CRM-systemen ActiveCampaign en HubSpot

Kingfisher marketing werkt met ActiveCampaign en HubSpot. Dat zijn naast CRM-systemen ook volledige marketing automation tools. Je kan er geautomatiseerde én gepersonaliseerde e-mails mee uitsturen, salesfunnels mee creëren en landingspagina’s mee bouwen. Kortom, alles om je leads om te zetten in vaste klanten.

Kingfisher marketing ondersteunt je bij:

  • het aanmaken van een account in ActiveCampaign of HubSpot;
  • de volledig opzet van het account (importeren contacten, profielen, enz.);
  • het linken en integreren van andere tools zoals je website, Outlook, enz.;
  • het opzetten van workflows op maat van je bedrijf;
  • het opleiden van je team om zelf met ActiveCampaign of HubSpot aan de slag te gaan.
CRM

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

marktanalyse

ER SAMEN
INVLIEGEN?

Wij helpen je graag met je Customer Relationship Management!