Customer Relationship Management

Klanten aantrekken is de eerste stap, maar ze vasthouden en niet meer loslaten op lange termijn is een ander verhaal. Het opbouwen van betrouwbare klantenrelaties is hierbij een sterk uitgangspunt.

Wat houdt zo’n klantenrelatie precies in?

Het woord zegt het zelf: het draait om de relatie met je klant. Zowel met huidige klanten als met potentiële nieuwe klanten. Je behoudt het contact met die persoon en volgt hen op. Je luistert naar hen wanneer zij een vraag hebben of hun mening willen delen. Daarbij is het belangrijk dat je de focus legt op details. Benader je klanten op een betrokken en persoonlijke manier en geef zo een meerwaarde aan de relatie die je opbouwt.

Creëer klantenloyaliteit, want een loyale klant is een terugkerende klant. Bovendien zijn die klanten wandelende reclameborden. Hun positieve product- of dienstervaring delen ze maar al te graag met hun omgeving. Relaties opbouwen met stakeholders zoals leveranciers en medewerkers is natuurlijk ook noodzakelijk. Zij zorgen ervoor dat je bedrijf blijft draaien en moeten dus goed ‘gesoigneerd’ worden. Luister naar hun feedback en geef je medewerkers het gevoel dat zij een belangrijke functie hebben binnen je bedrijf en meebouwen aan het succesverhaal.

De gegevens van al deze stakeholders verzamel je in een database die gemakkelijk te raadplegen valt wanneer je een online of offline mailing uitstuurt. Hierbij is het belangrijk dat je al deze gegevens regelmatig checkt en dubbelcheckt. Wonen die klanten nog wel op dat adres, zijn die personen nog getrouwd, staat het juiste geslacht aangeduid? Niets is zo vervelend als een mail sturen naar ‘meneer’ Sofie. Het beheren van zo’n database noem je ook wel Customer Relationship Management (CRM). Dat is een strategie maar ook een softwaretool.

Ken je klanten! Waar zijn ze in geïnteresseerd? Welke mediakanalen gebruiken zij? Die zaken dragen bij aan de manier waarop jouw klanten naar jou kijken. Voelen ze een klik waaraan gebouwd wordt op lange termijn? Dan zullen ze positiever staan tegenover jouw bedrijf.

Lees de volgende blog waar we verschillende vooroordelen rond een CRM-systeem ontkrachten aan de hand van ActiveCampaign.

Kingfisher marketing is partner van ActiveCampaign. De doordachte en vakkundig ontworpen software, dat zowel de marketing- en de salesprocessen combineert, zal niet enkel je werkleven vergemakkelijken, het zal ook jouw organisatie ook naar een volgend level tillen!

Kingfisher marketing kan instaan voor het:

– Aanmaken van een ActiveCampaign account

– Volledig opzetten van de account (importeren contacten, profielen, etc.)

– Linken van Outlook, website, etc.

– Opzetten van workflows en pipelines op maat van jouw bedrijf

– Opleiden van het team

Er samen invliegen?

Wij helpen je graag met het opbouwen van duurzame klantenrelaties!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Gratis inhaakkalender: Alle themadagen van 2020 in één overzichtelijke kalender!

‘De content voor op onze website en social media kanalen? Die hebben we voor alle 365 dagen ingevuld!’ said no one ever. Of misschien toch wel? Hoe dan ook, inspiratie opdoen kan nooit kwaad. Download nu gratis jouw Belgische inhaakkalender voor 2020!

Vlieg verder
handelen op de nederlandse markt
Handelen op de Nederlandse markt? Zo begin je eraan!

Is Nederland de gemakkelijkste optie omdat we dezelfde taal spreken? Nee hoor! We spreken misschien wel “Nederlands”, maar dat betekent niet dat we elkaar ook daadwerkelijk begrijpen. Kingfisher marketing heeft de ultieme tips om zaken te doen in Nederland in een e-book gegoten!

Vlieg verder

Realisaties