
Sociale media
Net omdat het zo’n interactief gegeven is, sta je dicht bij jouw klanten. Jij bereikt hen maar dat is ook omgekeerd het geval. Wanneer ze vragen hebben of hun mening willen delen over jouw product, kan dat gemakkelijk via sociale media. Het is een snel maar ook een heel vluchtig platform. Wanneer je een bericht deelt, komt dat direct bij heel wat mensen terecht, maar door de grote hoeveelheid aan online content, is het ook weer snel verdwenen. Daarom moet je er met jouw boodschap uitspringen. Ook jouw bericht voldoende herhalen, verricht wonderen.

Wat zijn de interessantste socialmediakanalen voor bedrijven?
Kies je voor Facebook? Dan kan je gericht je doelgroep selecteren en zowel tekst als afbeelding delen. Je werkt met een pagina van het bedrijf, maar je kan ook inzetten op Facebook advertenties. Gaat de keuze uit naar Instagram? Dan focus je vooral op foto’s en verhalen of hoogtepunten. Zet je in op LinkedIn? Dan richt je je vooral naar zakelijke klanten zoals andere bedrijven of zelfstandigen. Tot slot is er de mogelijkheid om je foto’s te etaleren op Pinterest. Tal van online mogelijkheden dus, maar de link naar de website mag nooit ver weg zijn.
Er samen invliegen?
Wij vissen uit wat voor jou de interessantste socialmediakanalen zijn!
SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?
Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!
Life’s a game – Gamification in je marketingstrategie
Bij ‘gamification’ voeg je game-elementen toe aan omgevingen waar er geen zijn. Denk maar aan je website of een folder. Say what? In deze blog leggen we uit hoe je gamification in je marketingstrategie verwerkt.
Vlieg verderAffiliate marketing: je klant wordt verkoper
Bij affiliate marketing prijzen mensen jouw producten aan en krijgen ze een commissie na een verkoop. Zo zet je een affiliate marketingstrategie op poten.
Vlieg verder