Online mailings

Een uitpuilende mailbox vol met reclame, schreeuwerige aanbiedingen en onpersoonlijke brieven. Bij de meesten is dit dagelijkste kost, maar dat betekent niet dat de online mailing zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Het is een kwestie van je onderscheiden van de concurrentie en in het oog springen tussen al die spammails.

Hoe ontwikkel je een efficiënte online mailing?

Kruip in de huid van jouw doelgroep en focus op hoe zij dagdagelijks in het leven staan en de zaken die zij interessant vinden. Op die manier trek je heel doelgericht bepaalde mensen aan en prikkel je hen.

Ga de persoonlijke toer op en spreek je klanten aan met hun naam. Op het internet heeft namelijk iedereen toegang tot de aangeboden informatie. Dat creëert min of meer een afstand tussen jouw bedrijf en de webgebruiker. Met een online mailing spreek je jouw doelgroep persoonlijk aan, wat resulteert in meer aandacht van klanten.

Stuur bijvoorbeeld een mail of nieuwsbrief op naam van jouw klant. Op die manier voelen ze zich aangesproken en betrokken bij het verhaal. Voor een nieuwsbrief moet je doelgroep zich eerst aanmelden via een opt-in, zo binden ze zich aan jouw merk. Dat duidt ook op enige loyaliteit, want ze willen op de hoogte blijven van nieuwtjes en promoties. Houd er wel rekening mee dat je niet focust op het maken van reclame, maar dat je inspeelt op hun gevoel en het creëren van waarde.

Een online mailing verzamelt niet enkel heel wat extra kliks naar en op je website, maar het ondersteunt ook de merkbeleving. De nieuwsbrief is helemaal opgemaakt in de huisstijl en het verhaal dat je bedrijf vertelt, komt terug in de mailing.

Doordat mensen zich inschrijven voor je mailing, beschik je over hun gegevens en verzamel je heel wat specifieke data. Check op welke delen van de online mailing ze het meest klikken, welke zaken de lezers naar de website leiden, of achterhaal persoonlijke data zoals hun verjaardag. Want stuur je die dag een persoonlijke felicitatie uit? Dan wordt die ongetwijfeld enthousiast ontvangen.

Last but not least: test, test en test nog maar een keer. Je weet pas of je mailing werkt, wanneer je hem uitgeprobeerd hebt.

Er samen invliegen?

Wij ontwikkelen graag mee jouw e-mailing!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Pooling Partners & Kingfisher
Pooling Partners & Kingfisher marketing: eenvoudig werkt beter!

Met Pooling Partners ontstond een gedreven samenwerking over de grens heen. Hun expertise? Het aanbieden van een geïntegreerde en full-service dienst voor het transporteren van pallets. Die sector was voor ons onbekend terrein, maar daar kwam al snel verandering in!

Vlieg verder
Gratis contentplanner: Dé tool voor jouw contentcreatie in 2020!

Eén duidelijk overzicht voor alle content op jouw sociale mediakanalen? Look no further! Met de contentplanner van Kingfisher marketing zie je in één overzicht wat er lopende is, wat er nog gerealiseerd moet worden en wat er al werd geplaatst in het verleden. Download gratis jouw contentplanner voor 2020!

Vlieg verder

Realisaties