e-mailmarketing

E-mailmarketing

Als je aan e-mails denkt, denk je misschien aan een uitpuilende mailbox vol met reclame, schreeuwerige aanbiedingen en onpersoonlijke boodschappen. Think again, met activerende e-mailmarketing kan je leads omzetten in klanten, je verkoop boosten en je klantrelaties versterken. Zo pak je dat aan.

e-mailmarketing

WAT IS
E-MAILMARKETING?

STAPPENPLAN VOOR
ACTIVERENDE EN INSPIRERENDE E-MAILS

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05

Strategie

De eerste stap is het bepalen van je e-mailstrategie. Wat wil je bereiken met je e-mailmarketing? Wie wil je aanspreken? Welke boodschap wil je overbrengen? Zo kan je onderbouwd beginnen met schrijven.

Contacten

De tweede stap is je contactenlijst. E-mailadressen van je doelgroep verzamelen, is dus de boodschap. Plaats bijvoorbeeld een formulier op je website waarbij je je klanten vraagt om zich te registreren voor je maandelijkse nieuwsbrief. E-mailadressen verzameld? Deel je contacten in op basis van hun interesses of waar ze zich bevinden in de customer journey. Segmentatie is een absolute aanrader als je aan efficiënte e-mailmarketing wil doen. Elke e-mail naar hetzelfde contact sturen, is geen goed idee. Hoe persoonlijker, hoe succesvoller je e-mailcampagne zal zijn.

Look & feel

Vervolgens is het tijd om je e-mail te schrijven en in een aantrekkelijk design te gieten. Een droge platte tekst moedigt niet aan om verder te lezen. Zorg daarom dat de look & feel van je e-mail in lijn ligt met je branding en huisstijl. Voeg inspirerende beelden toe en opvallende knoppen om mensen door te verwijzen naar de website. De inhoud is uiteraard ook belangrijk. Prop geen tien verschillende onderwerpen in één e-mail, maar kies de drie belangrijkste er uit.

Automation

Om het meeste uit je e-mails te halen, kan je marketing automations opzetten. Met e-mailmarketing automation verloopt het versturen van bepaalde e-mails automatisch wanneer een klant bijvoorbeeld een bepaalde handeling uitvoert. Stel de automation in en de rest gaat vanzelf. Dat betekent meer tijd voor jou om te focussen op andere zaken.

Evalueer

De laatste stap in je e-mailmarketingproces is de evaluatie. Hoeveel mensen hebben je e-mail geopend? Hoeveel mensen hebben er geklikt op een link? Op basis daarvan kan je bepalen of je e-mailcampagne een succes was. Onze tip? Zet A/B-tests op om na te gaan welke onderwerpen en inhoud het beste werken. Bijvoorbeeld: een deel van je ontvangers krijgt de nieuwsbrief met onderwerp A, het andere deel ontvangt de nieuwsbrief met onderwerp B. Afhankelijk van het aantal geopende e-mails en de klikratio kan je bepalen welk onderwerp het beste werkt.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ER SAMEN
INVLIEGEN?

Ook investeren in activerende e-mailmarketing?