facebook_pixel
kingfisher marketing
  1. Home
  2. /
  3. Strategie
  4. /
  5. Persona’s

Persona’s

Wie is nu die specifieke vis die je aan de haak wil slaan? Stel je hier een gedetailleerd beeld van voor en de zoektocht zal makkelijker gaan. Ontwikkel daarom persona’s en speel doelgericht in op hun noden en wensen.

persona's

Wat is nu zo’n persona?

Wel het is de ideale manier om te weten wie je klant is. Persona’s zijn voorbeelden van verschillende klanttypen. Doordat we een specifiek portret van die personen opstellen, brengen we diepgaande kennis van een bepaalde doelgroep tot leven. Op die manier kijken we door de ogen van de klant naar het product om zo goed mogelijk te kunnen inspelen op de behoeften van de doelgroep. Zo maken we de organisatie klantengerichter.

Per doelgroep stellen we slechts één persona op. Die persoon vertegenwoordigd de volledige groep. Hij of zij is zo gedetailleerd mogelijk geconstrueerd en beschrijft hoe dat de persoon in het leven staat.

Er zijn twee soorten persona’s. Zo is er de keuze voor een buyer persona. Dat is de ideale klant die ervoor zorgt dat de online marketing en sales effectiever werken. Optie twee is de user persona. Dat personage is een omschrijving van de gebruiker van een product of dienst. Hier gaat het dus niet persé over de klant van het product zelf. Beide persona’s bestaan uit een naam, professionele en persoonlijke achtergrond, demografische gegevens, doelen, zorgen, omgeving, quote en een foto.

Om de persona’s zo effectief mogelijk op te stellen, is het interessant om de customer journey door te lopen. Dat zijn de verschillende fases die de klant beleeft voor en na de aankoop van het product. Wat zien ze (see), wat denken ze (think) en wat doen ze (do)? Hoe beter je alle interacties met de onderneming begrijpt, hoe beter je kan inspelen op de doelgroep en hoe optimaler de klantenrelatie is. Zo zijn er twee soorten journeys: de buyer jouney (alles tot en met de aankoop) en de customer journey (alles na de aankoop). Tijdens de buyer journey leert de klant jouw product kennen, overweegt hij het om het te kopen en gaat uiteindelijk over tot de aankoop. Tijdens de customer journey heeft hij jouw product in handen en is het als bedrijf belangrijk om op te volgen hoe de klant jouw product ervaart. Hiermee wordt de klantenloyaliteit ondersteunt.

Er samen invliegen?

Met een solide strategie zetten we jouw merk op de kaart!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

voordelen explainer video
De voordelen van een explainer video

Waarom ze zo populair zijn en hoe je zelf een explainer video kan inzetten voor je bedrijf, lees je in deze blog.

Vlieg verder
Voordelen van HubSpot als CRM-systeem
De voordelen van HubSpot als CRM-systeem

Ken jij HubSpot al? Het is meer dan een CRM-systeem. Wij lijsten de voordelen voor je op!

Vlieg verder

Realisaties