facebook_pixel
kingfisher marketing
  1. Home
  2. /
  3. Strategie
  4. /
  5. Brand story

Brand story

De brand story is het verhaal van het bedrijf. Het geeft betekenis aan het merk en product en neemt de klanten mee op sleeptouw doorheen de geschiedenis, het heden en de toekomst van het bedrijf. Het is een manier om een boodschap over te brengen zodat de doelgroep het merk beter leert begrijpen. Bovendien toont het aan waar het team voor staat en waaruit vertrouwen valt te putten. De tone of voice die hierin gebruikt wordt speelt een bepalende rol in de opbouw van de brand story.

Wat is jouw brand story?

Een sterke brand story is belangrijk voor een positieve merkuitstraling, want het verhaal dat het merk uitstraalt, bepaalt op zijn beurt ook het vertrouwen van de klant.

Leg je oor te luisteren bij je medewerkers en kom te weten hoe zij denken over het bedrijf. Achterhaal wat kenmerkend is en wat jouw verhaal uniek maakt. Benadruk zeker de waarden waarmee anderen zich kunnen identificeren.

Bovenal is het erg belangrijk om aandacht te verkrijgen. Je kan dan wel een verhaal vertellen, je wil ook dat er mensen naar luisteren. In tijden van een overaanbod aan content is het dus essentieel dat je boodschap uniek is en opvalt.

Mensen geven betekenis aan hun leven door het vertellen van verhalen. Een corporate story is dus de ideale manier om betekenis te geven aan het bestaan van jouw bedrijf. Daarnaast kunnen zowel medewerkers als klanten je bedrijf beter leren begrijpen en wordt er zo een gemeenschappelijke visie gecreëerd.

Er samen invliegen? Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

marketing automatisering
Kingfisher marketing laat automatisering voor jou werken

Nog geen 15 jaar geleden zag niet elke ondernemer het nut van online aanwezigheid in. De huidige tijden hebben pijnlijk duidelijk gemaakt dat wie tegenwoordig geen gebruiksvriendelijke website heeft of online niet communiceert, een enorm concurrentieel nadeel heeft. Marketing automation moet je op hetzelfde niveau zien.

Vlieg verder
planningstool Asana
Plannen als een pro met Asana

Wil jij geen taak meer mislopen of slordigheden vermijden? De online planningstool Asana heeft een aantal handige snufjes die je helpen efficiënter te plannen.

Vlieg verder

Realisaties