Alro Group
“Kingfisher marketing bezit het talent om in de huid van de onderneming te kruipen. Ze denken echt mee en betrekken iedereen.”
Dirk Broekhoven
COMMERCIEEL DIRECTEUR, ALRO GROUP
KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE
Kingfisher marketing realiseerde een communicatieplan en zorgde vervolgens ervoor dat hun communicatie dezelfde uitstraling kreeg als hun reputatie: hoogstaande kwaliteit. Zo werkten we een creatief concept uit, dat uiteindelijk resulteerde in een website, folder, advertenties etc. We vliegen je even door een aantal succesvolle marketing- en communicatie acties…
VERHOOG VEILIGHEID OP DE WERKVLOER MET INTERNE COMMUNICATIE
Meer inzetten op de veiligheid van de medewerkers. Dat was het doel van Alro Group. Kingfisher marketing ondersteunde hen hierin. Hoe? Zo!
In eerste instantie gingen we op zoek naar een krachtige manier om de werknemers van Alro Group te bereiken en bewustheid te creëren rond veiligheid en preventie. Zoveel mogelijk ongevallen vermijden, dat was het uitgangspunt van de campagne. Dat is het moment waarop SAM het levenslicht zag. Hij werd de mascotte en het gezicht van de veiligheidscampagne van Alro Group: Safety at Alro is a Must of kortweg SAM. De mascotte staat iedereen met raad en daad bij om veiligheid en preventie kleur te geven op de werkvloer. Om hem als visueel herkenningspunt te benadrukken, komt hij steeds in alle communicatie terug.
We werkten samen met Alro Group een meerjarenplan uit waarbij we per kwartaal nieuwe elementen toevoegen aan het preventie- en veiligheidsverhaal. Ontdek hier wat we zoal uitwerkten …
VIDEO'S VEILIGHEID & PREVENTIE
Om medewerkers te informeren en te sensibiliseren creëerden we zes animatievideo’s met SAM in de hoofdrol. De video’s zijn een mix tussen animaties en herkenbare foto’s uit de fabriek en de kantoren. Elke video gaat dieper in op een bepaald veiligheidsonderwerp zoals ergonomie, EHBO, transportrisico’s, persoonlijke beschermingsmiddelen, …
Positieve teller
Om veiligheid op de werkvloer écht te laten leven, introduceerden we de positieve teller in de productiehal bij Alro Group. Een constructie met een ballenlijn. Elke dag dat er geen werkongeval gebeurt, mag een medewerker een bal in de teller werpen. Hoe meer ballen, hoe veiliger de werkvloer. Op die manier kunnen de medewerkers zien wat hun veiligheidsinspanningen opleveren. We ontwierpen het design en keken samen met leverancier Diversoo naar de beste manier om de teller uit te werken en te installeren.
Innovatie in beeld gebracht
Alro Group staat naast kwaliteit ook voor innovatie. Dat kwam naar voren in het Audi project. Het bedrijf werkte mee aan de volgende stap in de auto-industrie: zero-emission mobiliteit! Zo ontwikkelde Alro Group een aantal innovatieve technologieën, geïntegreerd in één ultramoderne automatische installatie voor de revolutionaire vol-elektrische E-Tron voertuigtypes van Audi.
Kingfisher marketing bracht het project in beeld met een video en foto’s. Ook zorgden we voor een passende brochure in drie talen én een presentatiehoek in de productiehal om hun innovatie voor te stellen aan bezoekers.
ER SAMEN INVLIEGEN?
Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!