Persona's
Wie is nu die specifieke vis die je aan de haak wil slaan? Creëer een gedetailleerd beeld van je doelgroep(en) met persona’s. Zo kan je doelgericht inspelen op de noden van je klanten.
WAT ZIJN PERSONA'S?
SOORTEN PERSONA'S
Er zijn twee verschillende soorten persona’s:
- buyer persona
Een buyer persona beschrijft de potentiële koper van je product of dienst. Het omvat informatie over demografische kenmerken, gedragskenmerken, koopmotieven en koopgedrag. Buyer persona’s helpen je om te begrijpen wie je klanten zijn, wat hen motiveert om te kopen en hoe ze beslissingen nemen over aankopen. - user persona
Een user persona beschrijft de gebruiker van een product of dienst, ongeacht of ze de daadwerkelijke klant zijn. Het omvat informatie over hoe gebruikers het product of de dienst gebruiken, hun behoeften, (merk)voorkeuren en uitdagingen die ze kunnen tegenkomen.
CUSTOMER JOURNEY
Om je persona’s zo effectief mogelijk op te stellen, doorloop je de customer journey. Dat is de reis die een klant aflegt van bewustwording tot aankoop en loyaliteit. Door persona’s te integreren in het proces, kunnen we de customer journey nauwkeurig in kaart brengen en strategieën ontwikkelen om de ervaring van je klanten op elk touch point te verbeteren. Van het aantrekken van potentiële klanten tot het behouden van bestaande, Kingfisher marketing ondersteunt je in elke stap van de reis.
ER SAMEN
INVLIEGEN?
Wij helpen jou graag om je eigen persona’s op te stellen om zo meer inzicht in je doelgroep te krijgen!