facebook_pixel
kingfisher marketing
  1. Home
  2. /
  3. Content
  4. /
  5. Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

zoekwoordenoptimalisatie

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachineoptimalisatie of Search Engine Optimization ( SEO) is een techniek die ervoor zorgt dat je webpagina hoog in de organische zoekresultaten verschijnt. Het zijn de resultaten waar je als bedrijf niet voor moet betalen.

Hoe hoger, hoe beter de verdienste

Hoe hoger je verschijnt in de zoekmachine, hoe meer bezoekers je aantrekt, dat is logisch. Bedrijven concurreren met elkaar voor de beste positie. Je moet dus opvallen met jouw SEO.

Wat houdt een goed keyword in?

Ten eerste moet je nadenken over de zoekwoorden en op welke zoekwoorden je precies gevonden wil worden. Verhuur en/of verkoop je springkastelen? Dan kies je best voor overkoepelde woorden als ‘aanbieder springkastelen’ of ‘springkastelen voor verjaardag’. Breng al deze zoekwoorden in kaart en check ze in de Google zoekwoordenplanner. Google zal een aantal suggesties doen, en toont je het aantal maandelijkse zoekopdrachten voor dat zoekwoord.

Vijf tips voor zoekmachine optimalisatie:

  1. Gebruik en herhaal bepaalde keywords in de tekst. Natuurlijk moet je ook niet overdrijven. Je keyword 10 x gebruiken in een tekst van 300 woorden werkt averechts. Gebruik de Google zoekwoordenplanner om te achterhalen welke zoekwoorden gebruikers ingeven en zo te optimaliseren.
  2. Zorg voor structuur op je website. Hoe? Bouw je content goed op, gebruik tussentitels, herhaal in de eerste paragraaf je sleutelwoord(en) en gebruik interne en externe links.
  3. Zorg voor gerichte landingspagina’s per keyword. Belangrijke kanttekening: snij slechts één onderwerp aan per pagina, zo wordt het geen chaotische samenloop van termen.
  4. Synoniemen gebruiken is daarentegen wel top. Let er op dat de content uit minstens 350 relevante woorden bestaat. Dat scoort hoog in Google, waardoor jouw pagina organisch hoger zal verschijnen in de ranking.
  5. Kies tot slot voor gerichte advertenties die terechtkomen bij jouw specifieke doelgroep. Google Ads is een interessante tool om te gebruiken voor het adverteren.

Ga jij aan de slag met deze tips om je website nog meer te optimaliseren?

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

30 day business challenge kalender
30 day business challenge

30 day business challenge? Wat is dat? Wel, wij geven jullie 30 dagen lang tips en uitdagingen op gebied van marketing en communicatie, zowel tijdens als na de coronacrisis. Kan jij ze allemaal afvinken?

Vlieg verder
content
Jouw doelpubliek content houden? 4 tips die het verschil maken!

Content die wordt gedeeld en geliked en het liefst héél veel, what’s not to like about it? Zijn er manieren om meer likes en clicks te genereren? Absoluut! De juiste call to actions en de opbouw van je boodschap kunnen een verschil maken. Lees en ontdek hoe jij een verschil kan maken!

Vlieg verder

Realisaties