OFFLINE COMMUNICATIE
In dit digitale tijdperk zou je bijna vergeten dat offline communicatie net zo doeltreffend is. Voeg drukwerk, mediareclame, PR, video en events dan ook zeker toe aan je communicatieplan.
WAT IS
OFFLINE COMMUNICATIE?
Offline communicatie is een essentieel onderdeel van je marketingmix. Het omvat fysieke communicatiedragers en -acties. Voorbeelden van offline kanalen zijn drukwerk, PR, video’s, mediareclame, direct mailings en events
4 VOORDELEN VAN OFFLINE COMMUNICATIE
VERGROOT JE NAAMSBEKENDHEID
Via mediareclame als een tv- of radiospot trek je een groot publiek aan. De herhaling van je boodschap en je merknaam zorgt dan ook voor een boost in je naamsbekendheid. Wil je daarnaast je merkimago en reputatie verbeteren? Inveteer dan in Public Relations (PR).
CREËER VERTROUWEN
Een visitekaartje afgeven tijdens een netwerkevent of een gepersonaliseerde factuur sturen met je branding. Drukwerk in je huisstijl zorgt voor herkenning en wekt vertrouwen. Bovendien wijst onderzoek uit dat de boodschap op gedrukte brieven, flyers en brochures veel beter blijft hangen dan online communicatie.
BOOST INTERACTIE DOOR PERSOONLIJKE TOUCH
De persoonlijke benadering bij offline communicatie geeft (potentiële) klanten het gevoel dat ze belangrijk zijn. Tijdens een vakbeurs of ander event kijk je elkaar letterlijk in de ogen en heb je interactie.
TREK DE AANDACHT
Met offline communicatie kan je je doelgroep verrassen en overtuigen van je meerwaarde op een originele manier. Trek de aandacht met een unieke direct mailing en hou ze vast met een persoonlijke bedrijfs- of salesvideo. Verwerk je bedrijfsvideo tot een reclamespot en zendt het uit tijdens relevante tv-programma’s waar je doelgroep naar kijkt. De impact van mediareclame valt niet te onderschatten.
WISSELWERKING TUSSEN OFFLINE & ONLINE
Offline en online communicatie versterken elkaar. Stel een goede marketingmix samen en verdeel je marketingbudget over fysieke en digitale communicatiedragers. Koppel je flyercampagne aan een online nieuwsbrief of match die billboards in het straatbeeld met een online advertentiecampagne.