In het wilde weg brainstormen en communicatieacties op poten zetten? Dat is een no-go. Bij Kingfisher marketing gaan we voor doordachte én onderbouwde marketing en communicatie. Onze baseline is niet voor niets: ‘solid marketing’. Lees snel verder en ontdek hoe wij projecten aanvliegen.
Leuk je te leren kennen
Om voor doordachte en onderbouwde communicatie te zorgen, leren we jou graag beter kennen. We plannen daarom een kennismakingsgesprek in als er een aanvraag binnenkomt. Dat kan via Teams, maar we spreken liever persoonlijk af om elkaar face-to-face te leren kennen. Inclusief een lekker tasje koffie. Tijdens zo’n gesprek draait alles rond jou en je bedrijf. Wat zijn jouw kernactiviteiten? Waar heb je juist ondersteuning bij nodig? Wat kunnen wij als Kingfisher marketing voor jou betekenen? We polsen naar jouw doelstellingen én jouw verwachtingen van een communicatiepartner. Zo kunnen we ontdekken of er een wederzijdse klik is. Is dat het geval? Dan maken wij een gepersonaliseerde offerte op. Die krijg je via e-mail én per post te toegestuurd. Beslis je om samen met ons het project aan te vliegen? Dan gaan we voor jou aan de slag!
Analyseren & leren
We beginnen altijd met een strategisch marketingplan. We analyseren de huidige marketing en communicatieacties van je bedrijf en vergelijken die met wat de concurrentie doet. Zo krijgen we een goed beeld van de markt, de uitdagingen én de werkpunten. Aan de hand van de analyse en ons kennismakingsgesprek schrijven we de Unique Selling Propositions uit. Het strategisch marketingplan is dé houvast voor alle toekomstige marketing- en communicatieacties.
Roep je onze hulp in voor een specifiek project, zoals het onderhoud van de sociale media kanalen? Dan voeren we een grondige audit uit van de huidige communicatie op je kanalen. Zo garanderen we doordachte én onderbouwde communicatie.
Creatieve brainstorms
Creativiteit zit in ons DNA, we lassen regelmatig een creatieve brainstorm in met het hele team. Samen denken we na over baselines, rebranding, een aanpak voor de interne communicatie van je bedrijf, aankleding voor jouw klantenevenement, enzovoort. In zo’n brainstorm is geen enkel idee te zot. Bovendien inspireren we elkaar tijdens zo’n sessies en dat leidt tot toffe insteken!
Uitvoering in subteams
De volgende stap in het proces is de uitvoering. We gaan aan de slag met de uitwerking van jouw project. Teamwork makes the dream work en dat is bij Kingfisher marketing niet anders. Per klant stellen we een dedicated subteam samen dat op het project werkt. Dat subteam bestaat uit de projectcoördinator, een marketing assistent en een grafisch designer. Zij nemen de volledige uitvoering van jouw project op zich. De coördinator verdeelt de taken en volgt jouw project nauwgezet op.
We keep in touch
We houden steevast contact. Jouw contactpersoon is de projectcoördinator die op jouw project werkt. Jullie zien elkaar op regelmatige tijdstippen terug (via Teams of in ’t echt) om de stand van zaken te bespreken, te evalueren en eventueel bij te sturen. Heb je vragen, opmerkingen of aanvullingen tijdens de uitvoering? Aarzel niet om de coördinator te contacteren. Kingfisher marketing staat voor je klaar!
Meten is weten
Doordachte en onderbouwde communicatie moet je uiteraard ook evalueren. We rapporteren over verschillende onderdelen van jouw project want meten is weten. We evalueren onder meer:
- uitgestuurde nieuwsbrieven;
- social media content;
- advertising;
- blogs;
- …
Als je dat wenst, bespreken we de resultaten graag met jou. Zijn er verbeterpunten? Dan steken we intern de koppen bij elkaar om tot een oplossing te komen.
Zo vliegen wij jouw project aan. Altijd doordacht én onderbouwd met een persoonlijke aanpak.