Gelukkige medewerkers gaan the extra mile. Dat zorgt dan weer voor tevreden klanten. Investeren in werkgeluk loont dus de moeite. Het ultieme doel? Medewerkers die voor elkaar én de klanten door het vuur gaan. Dat kan je bereiken op verschillende manieren. We doen ze graag uit de doeken. Communiceren over employer branding doe je zo.
Versterk de groepsdynamiek
Dé ideale manier om de groepsdynamiek te versterken? Organiseer toffe activiteiten om je team dichter bij elkaar te brengen. Wij reisden onlangs af naar Oostende voor een teambuilding. Die activiteiten en toffe teamsfeer tonen we ook graag aan onze (potentiële) klanten op onze social media kanalen. Zo communiceren we over onze employer branding.
Creëer een veilige en open sfeer
Creëer een veilige en transparante werksfeer op kantoor. Luister naar klachten, opmerkingen of vragen en doe er ook iets mee. Zo voelen je medewerkers zich gehoord. En ook vrij om hun mening te zeggen. Communiceer zelf ook transparant en duidelijk. Zo vroegen wij onlangs aan het team wat ze graag nog willen verbeteren bij Kingfisher marketing. We kregen heel waardevolle feedback waar we mee aan de slag kunnen.
Leer elkaar en jezelf beter kennen
Hoe reageren jij of je collega’s op een stressvolle situatie op het werk? Leer jezelf en elkaar beter kennen tijdens een DISC-workshop. Je ontdekt er jouw eigen profiel en hoe je het best communiceert met je collega’s. Voor ons was het alleszins een heel leerrijke ervaring.
Keep up with Kingfisher
Het is belangrijk om ook te communiceren over je employer branding. Bij Kingfisher marketing gebruiken we zowel onze social media kanalen als onze ‘Keep up with Kingfisher’-pagina. We werken aan onze teamsfeer met glijdende uren, een flexibele thuiswerkregeling, uitdagende teambuildings en op tijd en stond een apéro.
Zorg voor een toffe werkomgeving
Geen enkele medewerker voelt zich goed in een donker, klein kantoortje. Een toffe werkomgeving met veel zonlicht maakt je medewerkers productiever. Onlangs ruilden we zelf ons intussen te kleine kantoor in voor een groter, modern exemplaar met veel licht en ruimte. Zalig!