Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Althans dat beweren ze toch, maar wat zou een volledige fotoshoot dan vertellen? Heel veel. Uit verschillende onderzoeken blijkt iedere keer weer dat websitebezoekers een eerste indruk vormen op basis van het beeldmateriaal op de betreffende website.
Bedrijfsfotografie geeft je bedrijf een gezicht
Je websitebezoekers willen foto’s zien waardoor ze jouw bedrijf echt leren kennen en de personen achter het bedrijf kunnen zien. Mensen doen sneller zaken als je vertrouwen uitstraalt. Bovendien helpen foto’s om mensen beter dingen te laten onthouden van wat er op je website staat. Goede bedrijfsfotografie zorgt dus duidelijk voor een toegevoegde waarde aan jouw merkverhaal.
Gebruik relevant beeldmateriaal
Stockfoto’s zijn zo passé om te gebruiken op je website. Veel stockfoto’s voelen onnatuurlijk aan en sluiten niet aan bij de realiteit. Gebruik dus eigen beeldmateriaal met gezichten van je medewerkers op. Zo ben je zeker van de juiste kwaliteit en straal geloofwaardigheid uit.
Goede belichting en juiste resolutie
Een onprofessionele foto herken je snel aan de belichting en compositie. Ook de juiste resolutie doet ertoe. Als je foto’s wilt die echt een meerwaarde creëren, huur je best een fotograaf in. Foto’s maken met je smartphone is hierdoor dan ook uit den boze.
Post je bedrijfsfotografie ook op je social media kanalen
Goede content op social media is van essentieel belang. Gebruik daarom de bedrijfsfotografie van op je website ook op je social media kanalen. Dit zorgt niet alleen voor een professionele boost op content vlak maar zorgt ook voor een consistente uitstraling van jouw bedrijf. Professionele content op social media trekt potentiële klanten aan en wekt vertrouwen. Een win-win situatie dus.
ER SAMEN INVLIEGEN?
Lijken bovenstaande zaken allemaal wat veel en heb je nood aan ondersteuning op fotografisch vlak?