Employer branding

De war on talent is meer dan ooit actief. Hoe je dat ene toptalent weet te strikken om jouw team te versterken? Dat doe je aan de hand van employer branding!

Waarom employer branding?

Met employer branding communiceer je naar huidige en potentiële werknemers. Je profileert je bedrijf als een aantrekkelijke werkplek en zet de waarden en normen die aansluiten bij een toekomstige collega in the picture. Doe dit op een unieke manier, want jij bent natuurlijk niet de enige visser aan de vijver om die sterke kandidaat aan de haak te slaan.

Een positieve bedrijfscultuur wekt gemakkelijker de interesse van die potentiele medewerker. De bedrijfscultuur is de dagdagelijkse gang van zaken. Lopen de zaken vlot, is er een open communicatie en hebben de werknemers het gevoel dat er naar hen geluisterd wordt? Dan ben je goed bezig. Tevreden werknemers zorgen voor kwalitatief werk. Toon naast de bedrijfscultuur wat de meerwaarde is om te werken in jouw bedrijf en val op in de vijver aan concurrentie. Laat zien dat het bedrijf als één team achter het merk staat.

Een goede employer branding trekt niet enkel de juiste mensen aan, maar houdt ook de huidige medewerkers tevreden en laat het bedrijf sterker in de markt staan. Wat op zijn beurt resulteert in een exponentiële groei. Betrek dus ook de huidige werknemers in het employer branding proces en laat hen reclame maken voor openstaande vacatures. Zij weten als geen ander hoe het is om bij jouw bedrijf te werken.

De nieuwe generatie mensen die nu op zoek zijn naar een job, zijn helemaal anders ingesteld dan jaren geleden. Voor hen komen het loon en de extralegale voordelen niet meer op de eerste plaats, maar zij worden overtuigd door de waarden van het bedrijf. Ze willen zich ontplooien en groeien. Zet tijdens het employer branding proces dus zeker in op die aspecten.

Heb je een duwtje in de goede richting nodig?

Geef ons een seintje en wij gaan samen met jou op zoek naar een unieke employer branding.

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

storytelling
De 3 key ingredients van storytelling!

Storytelling, één van de belangrijkste tools in jouw contentstrategie. Het is niet moeilijk om veel content de wereld in te sturen. Door de grote hoeveelheid aan on- en offline communicatiekanalen kan dat zelfs heel snel gaan. Maar de nood aan boeiende content die er écht toe doet, is groter dan ooit.

Vlieg verder
Website
Daarom is je website zo belangrijk voor je bedrijf!

Zonder een degelijk onderbouwde website verlies je enorm veel potentiële klanten! Is die uitspraak te gedurfd? Lees hieronder waarom je website evenveel aandacht verdient als je product en je prijs!

Vlieg verder

Realisaties