facebook_pixel
kingfisher marketing
  1. Home
  2. /
  3. Strategie
  4. /
  5. Employer branding

Employer branding

De war on talent is meer dan ooit actief. Hoe je dat ene toptalent weet te strikken om jouw team te versterken? Dat doe je aan de hand van employer branding!

Waarom employer branding?

Met employer branding communiceer je naar huidige en potentiële werknemers. Je profileert je bedrijf als een aantrekkelijke werkplek en zet de waarden en normen die aansluiten bij een toekomstige collega in the picture. Doe dit op een unieke manier, want jij bent natuurlijk niet de enige visser aan de vijver om die sterke kandidaat aan de haak te slaan.

Een positieve bedrijfscultuur wekt gemakkelijker de interesse van die potentiele medewerker. De bedrijfscultuur is de dagdagelijkse gang van zaken. Lopen de zaken vlot, is er een open communicatie en hebben de werknemers het gevoel dat er naar hen geluisterd wordt? Dan ben je goed bezig. Tevreden werknemers zorgen voor kwalitatief werk. Toon naast de bedrijfscultuur wat de meerwaarde is om te werken in jouw bedrijf en val op in de vijver aan concurrentie. Laat zien dat het bedrijf als één team achter het merk staat.

Een goede employer branding trekt niet enkel de juiste mensen aan, maar houdt ook de huidige medewerkers tevreden en laat het bedrijf sterker in de markt staan. Wat op zijn beurt resulteert in een exponentiële groei. Betrek dus ook de huidige werknemers in het employer branding proces en laat hen reclame maken voor openstaande vacatures. Zij weten als geen ander hoe het is om bij jouw bedrijf te werken.

De nieuwe generatie mensen die nu op zoek zijn naar een job, zijn helemaal anders ingesteld dan jaren geleden. Voor hen komen het loon en de extralegale voordelen niet meer op de eerste plaats, maar zij worden overtuigd door de waarden van het bedrijf. Ze willen zich ontplooien en groeien. Zet tijdens het employer branding proces dus zeker in op die aspecten.

Heb je een duwtje in de goede richting nodig? Geef ons een seintje en wij gaan samen met jou op zoek naar een unieke employer branding.

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

ux-ui-blog
UX & UI: wat is het en wat zijn de verschillen?

Al ooit eens een website laten maken? Dan heb je zeker wel eens van UX en UI gehoord. Maar wat is dat juist? Dat kom je hier te weten.

Vlieg verder
verkoopproces overzichtelijk en efficiënt
Zo maak je je verkoopproces overzichtelijk en efficiënter

Om je verkopen een pak efficiënter te laten verlopen, is het van strategisch belang om je hele verkoopproces (offertes, afspraken, opvolging, etc.) vlot en overzichtelijk in kaart te brengen én op te volgen. Wij geven je gouden raad!

Vlieg verder

Realisaties