Employer branding

De war on talent is meer dan ooit actief. Hoe je dat ene toptalent weet te strikken om jouw team te versterken? Dat doe je aan de hand van employer branding!

Waarom employer branding?

Met employer branding communiceer je naar huidige en potentiële werknemers. Je profileert je bedrijf als een aantrekkelijke werkplek en zet de waarden en normen die aansluiten bij een toekomstige collega in the picture. Doe dit op een unieke manier, want jij bent natuurlijk niet de enige visser aan de vijver om die sterke kandidaat aan de haak te slaan.

Een positieve bedrijfscultuur wekt gemakkelijker de interesse van die potentiele medewerker. De bedrijfscultuur is de dagdagelijkse gang van zaken. Lopen de zaken vlot, is er een open communicatie en hebben de werknemers het gevoel dat er naar hen geluisterd wordt? Dan ben je goed bezig. Tevreden werknemers zorgen voor kwalitatief werk. Toon naast de bedrijfscultuur wat de meerwaarde is om te werken in jouw bedrijf en val op in de vijver aan concurrentie. Laat zien dat het bedrijf als één team achter het merk staat.

Een goede employer branding trekt niet enkel de juiste mensen aan, maar houdt ook de huidige medewerkers tevreden en laat het bedrijf sterker in de markt staan. Wat op zijn beurt resulteert in een exponentiële groei. Betrek dus ook de huidige werknemers in het employer branding proces en laat hen reclame maken voor openstaande vacatures. Zij weten als geen ander hoe het is om bij jouw bedrijf te werken.

De nieuwe generatie mensen die nu op zoek zijn naar een job, zijn helemaal anders ingesteld dan jaren geleden. Voor hen komen het loon en de extralegale voordelen niet meer op de eerste plaats, maar zij worden overtuigd door de waarden van het bedrijf. Ze willen zich ontplooien en groeien. Zet tijdens het employer branding proces dus zeker in op die aspecten.

Heb je een duwtje in de goede richting nodig?

Geef ons een seintje en wij gaan samen met jou op zoek naar een unieke employer branding.

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

marketingplanning 2021
Waarom een marketingplanning voor 2021 zo belangrijk is

Het is bijna december: tijd voor een terugblik op het afgelopen jaar! Heb je dit jaar bereikt wat je wilde bereiken en hoe kan je het in 2021 nóg beter doen? Je hoeft niet te wachten tot volgend jaar om erin te vliegen! Begin nu al met het bepalen van jouw marketingstrategie. Waarom een marketingplanning voor 2021 zo belangrijk is? Dat kom je hier te weten!

Vlieg verder
vooroordelen over een CRM-systeem
6 vooroordelen ontkracht over een CRM-systeem

6 vooroordelen over een Customer Relationship Management systeem hebben we speciaal ontkracht voor jou. Het excuus dat een CRM-systeem te duur is voor jouw organisatie, is dan ook voorgoed verleden tijd!

Vlieg verder

Realisaties