Pooling Partners


Pooling Partners, een Nederlands familiebedrijf, is marktleider in Europa op het gebied van geïntegreerde, full-service poolingdiensten en productie van houten pallets en kisten.

Hoe hebben we het project aangepakt?

Voor één van hun drie verschillende poolingnetwerken, namelijk IPP (International Pallet Pool), wilde het bedrijf de naamsbekendheid in België aanzienlijk opkrikken. Om als Nederlands bedrijf de Belgische markt succesvol aan te boren, klopten ze bij demarketingafdeling aan. Wij zorgden er vervolgens voor dat de campagne volledig afgestemd werd op de Belgische doelgroep.

Om met een knal de Belgische markt te betreden, werd er een campagne bedacht onder de noemer “eenvoudig werkt beter”. De Franse variant luidt “rien ne vaut la simplicité”. Hiermee maken we duidelijk aan de doelgroep dat werken met het IPP poolingnetwerk peanuts is en dat de logistiekers eigenlijk zelf niets meer moeten doen. De campagne bestond uit verschillende elementen om zoveel mogelijk touchpoints met IPP en Pooling Partners te creëren.

Zo werd er een direct mail per post uitgestuurd naar een geselecteerde doelgroep. Zowel voor als na het versturen van het doosje werd er een e-mail verzonden naar diezelfde doelgroep. Om de volledige campagne nog extra kracht bij te zetten, werden er twee actiepagina’s gelanceerd met daaraan een AdWordscampagne gekoppeld:

Eenvoudigwerktbeter.be
Palletsplussimple.be

Verder verschenen er zowel online als offline advertenties op strategisch gekozen plaatsen. Tot slot stuurden we ook een persbericht uit.

Kingfisher levert niet enkel top werk, ze doen dit op een snelle, of zoals ze in het Vlaams zeggen ``rappe`` manier en steken je aan met hun enthousiasme voor het marketing vak.

Realisaties

Vansichen Linear Technology

Vansichen Linear Technology

Vansichen Linear Technology