Klantenrelaties

Klanten aantrekken is de eerste stap, maar ze vasthouden en niet meer loslaten op lange termijn is een ander verhaal. Het opbouwen van betrouwbare klantenrelaties is hierbij een sterk uitgangspunt.

Wat houdt zo’n klantenrelatie precies in?

Het woord zegt het zelf: het draait om de relatie met je klant. Zowel met huidige klanten als met potentiële nieuwe klanten. Je behoudt het contact met die persoon en volgt hen op. Je luistert naar hen wanneer zij een vraag hebben of hun mening willen delen. Daarbij is het belangrijk dat je de focus legt op details. Benader je klanten op een betrokken en persoonlijke manier en geef zo een meerwaarde aan de relatie die je opbouwt.

Creëer klantenloyaliteit, want een loyale klant is een terugkerende klant. Bovendien zijn die klanten wandelende reclameborden. Hun positieve product- of dienstervaring delen ze maar al te graag met hun omgeving. Relaties opbouwen met stakeholders zoals leveranciers en medewerkers is natuurlijk ook noodzakelijk. Zij zorgen ervoor dat je bedrijf blijft draaien en moeten dus goed ‘gesoigneerd’ worden. Luister naar hun feedback en geef je medewerkers het gevoel dat zij een belangrijke functie hebben binnen je bedrijf en meebouwen aan het succesverhaal.

De gegevens van al deze stakeholders verzamel je in een database die gemakkelijk te raadplegen valt wanneer je een online of offline mailing uitstuurt. Hierbij is het belangrijk dat je al deze gegevens regelmatig checkt en dubbelcheckt. Wonen die klanten nog wel op dat adres, zijn die personen nog getrouwd, staat het juiste geslacht aangeduid? Niets is zo vervelend als een mail sturen naar ‘meneer’ Sofie. Het beheren van zo’n database noem je ook wel Customer Relationship Management (CRM). Dat is een strategie maar ook een softwaretool.

Ken je klanten! Waar zijn ze in geïnteresseerd? Welke mediakanalen gebruiken zij? Die zaken dragen bij aan de manier waarop jouw klanten naar jou kijken. Voelen ze een klik waaraan gebouwd wordt op lange termijn? Dan zullen ze positiever staan tegenover jouw bedrijf.

Er samen invliegen?

Wij helpen je graag met het opbouwen van duurzame klantenrelaties!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

storytelling
De 3 key ingredients van storytelling!

Storytelling, één van de belangrijkste tools in jouw contentstrategie. Het is niet moeilijk om veel content de wereld in te sturen. Door de grote hoeveelheid aan on- en offline communicatiekanalen kan dat zelfs heel snel gaan. Maar de nood aan boeiende content die er écht toe doet, is groter dan ooit.

Yeah, let’s read it!
Gratis contentplanner: Dé tool voor jouw contentcreatie in 2020!

Eén duidelijk overzicht voor alle content op jouw sociale mediakanalen? Look no further! Met de contentplanner van Kingfisher marketing zie je in één overzicht wat er lopende is, wat er nog gerealiseerd moet worden en wat er al werd geplaatst in het verleden. Download gratis jouw contentplanner voor 2020!

Yeah, let’s read it!

Realisaties