Hoog in Google verschijnen

Je doelgroep aanspreken? Dat doe je met krachtige content. Je moet hen prikkelen, interesseren maar ook inspireren. Met de juiste content strategie en een stevige dosis enthousiasme wordt dat een fluitje van een cent!

Wat is een content strategie?

Doe research naar de noden van je klant. Waar hebben zij behoefte aan? Hoe kan je hen activeren? Speel daarop in met je content. Geef bijvoorbeeld nuttige informatie en handige oplossingen. Benadruk de sterktes van je bedrijf en creëer zo een meerwaarde bij de klant.

Heb je een goede strategie opgebouwd? Dan kan je je toeleggen op de content marketing. Dit ga je toepassen om je content te promoten. De juiste mensen op het juiste moment aantrekken, is het doel. Daarom is het vergroten van de zichtbaarheid een belangrijk aspect van content marketing.

Lees hier enkele tips voor zoekmachine optimalisatie:

1. Gebruik en herhaal bepaalde keywords in de tekst. Check op de Google zoekwoordenplanner welke woorden gebruikers als zoekterm gebruiken om die specifieke zoekwoorden te achterhalen.

2. Bied structuur op je website. Hoe? Bouw je content goed op, gebruik tussentitels, herhaal in de eerste paragraaf je sleutelwoorden en gebruik interne en externe links.

3. Zorg voor gerichte landingspagina’s per keyword. Belangrijke kanttekening: snij slechts één onderwerp aan per pagina, zo wordt het geen chaotische samenloop van termen. Synoniemen gebruiken is daarentegen wel top.

4. Let er op dat de content uit minstens 350 relevante woorden Dit scoort hoog in Google, waardoor jouw pagina organisch hoger zal verschijnen in de ranking.

Kies tot slot voor gerichte advertenties die terechtkomen bij jouw specifieke doelgroep. Google Ads is bijvoorbeeld een interessante tool om te gebruiken voor het adverteren.

Is dit nog steeds allemaal chinees voor jou?

Contacteer ons en wij schrijven graag mee aan jouw content(strategie)!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Customer experience
Customer experience om je bedrijf hoog te laten scoren!

Kan jij raden wat vandaag de dag de meest aantrekkelijke opportuniteit voor een bedrijf is? Als je Customer Experience (of CX) geantwoord hebt, dan heb je het goed geraden!

Vlieg verder
tone of voice
Ingrediënten van “tone of voice”

Marketeers en communicatiespecialisten roepen non-stop dat de huisstijl van een bedrijf consistent moet zijn. Overal en altijd. Dat roepen en tieren doen ze niet zomaar, ze hebben gelijk. Naast de huisstijl is er ook de ‘tone of voice’. Een belangrijk onderdeel van de branding van een bedrijf. Maar wat houdt tone of voice precies in?

Vlieg verder

Realisaties