facebook_pixel

Ons op de voet volgen?

Kies welk kanaal jouw voorkeur heeft!

Post

Team Kingfisher marketing gaat voor succesvolle campagnes

Het zijn maar enkele van de vele vragen waar bedrijven mee zitten. “En dan komt het team van Kingfisher marketing aangevlogen”, zegt Tamara, bezieler van het bedrijf.

Welke uitdagingen gaat het team aan? Kingfishers aan het woord

Het team van Kingfisher marketing staat elke dag klaar om marketing- en communicatievraagstukken op te lossen voor hun klanten. “We verzorgen projecten van A tot Z”, vertelt Laura.

“Bovendien gaan we eerst aan de slag met een grondige analyse (lees: een marketing- en communicatiestrategie) voordat we beginnen rond te vliegen”, licht Olivier toe. “We gaan doordacht te werk, met het einddoel voor ogen. Als we ergens in geloven, bijten we ons er keihard in vast. Oprechte en duidelijke communicatie, daar staan we voor!”, aldus Lore.

Maar wat is nu primordiaal bij het opzetten van succesvolle campagnes? “Het is belangrijk om bij elke campagne verschillende touchpoints met de doelgroep te creëren”, zeggen Laura en Lore. “Start bijvoorbeeld met een social mediacampagne, stuur nadien een gepersonaliseerde e-mail, gevolgd door een leuk pakketje in de brievenbus, zet Google Ads in om je website vindbaar te maken en bel na. Herhaling, herhaling en herhaling dus.”

Team Kingfisher succesvolle campagnes

“We gaan altijd resultaatgericht te werk zodat we de voorgestelde doelstellingen iedere keer opnieuw waarmaken”, aldus Kevin. “Een fijne en lange termijnsamenwerking met klanten, daar doet Kingfisher marketing het voor”, vult Stéphanie aan.

Wie is Kingfisher marketing?

Kingfisher marketing bestaat uit een team van zeven marketing- én communicatiegeesten: de zaakvoerster, twee marketingcoördinatoren, een marketing assistent, twee grafisch ontwerpers en een marketing manager. “Allen verschillend en tegelijkertijd gelijk aan elkaar, met ieder hun eigen expertise”, vertelt Natalie. Het uitwerken van een social media strategie, het opzetten van een succesvolle Google Ads campagne, sterke grafische ontwerpen, teksten met impact schrijven, … Het wordt allemaal in huis gedaan!

“Enthousiasme, betrokkenheid, creativiteit én kwaliteit zijn onze belangrijkste waarden. Een ploegje van mensen die hard én met hun hart werken. Zo zijn en blijven we zowel voor onszelf als voor onze klanten heel ambitieus”, aldus Tamara. “Net zoals een echte kingfisher vangt dit team de juiste vis in de juiste vijver en dat op een doordachte manier. We gaan geen enkele uitdaging uit de weg!”

Onze unieke aanpak voor succesvolle campagnes

“Elk bedrijf zit met vragen waar onze experts maar al te graag het antwoord op geven”, aldus Tamara. In elk project neemt ieder van ons zijn of haar verantwoordelijkheid op waardoor we telkens opnieuw schitterende resultaten & succesvolle campagnes neerzetten.

Hieronder verzamelden we enkele van de vele vragen die we vaak te horen krijgen. Telkens opnieuw komen we straf uit de hoek! Daarom kunnen we ondernemers een passend antwoord geven op iedere vraag waarmee ze worstelen.

“Ik wil mijn klanten laten zien dat ik hen graag zie” – Climatrix

Valentijn staat in het teken van de liefde, een geschenkje ontvangen uit onverwachte hoek is dan des te leuker. En net daarom zet Kim Vaessen haar klanten in de bloemetjes bij Valentijn. Maar wat ze dit jaar wilde doen, dat wist ze niet meteen. Daarom ging ze ten rade bij Laura, zij ging meteen met hart en ziel aan de slag! Laura organiseerde een brainstorm met het hele Kingfisher team en stelde een strakke planning op om de deadline te halen. Stéphanie stond haar bij het met ontwerp van de hele actie. Het resultaat? Dat was eentje om van te smullen! 😉

Climatrix - ik zie mijn klanten graag

“Wij willen meer aandacht bij onze medewerkers over veiligheid op de werkvloer” – Alro Group

Olivier zette zich meteen in en nam samen met Alro Group de pijnpunten onder de loep. Daaruit bleek dat herkenbaarheid én de veiligheidsthema’s belangrijke topics waren. Bijgevolg riep Kevin SAM tot leven. SAM staat voor ‘Safety at Alro is a Must’. Om veiligheid en preventie bovenaan op agenda van alle medewerkers te zetten, verspreidden we SAM via allerlei verschillende communicatiemiddelen. Daarna verzorgden Olivier en Tamara de presentatie bij Alro Group en kreeg Kevin een go om de hele campagne uit te rollen. “We fabriceerden bijvoorbeeld cut-outs, dat zijn levensechte mannetjes die doorheen het hele bedrijf geplaatst werden”, aldus Kevin. “Verder creëerden we bestickering voor de ramen, ontwierpen we een kalender en plaatsten we gepersonaliseerde screensavers op de schermen.”

Alro Group - raam bestickering

“We willen meer bedrijven overtuigen om een SipWell waterkoeler op de werkvloer te zetten” – SipWell

Tamara kreeg de vraag van SipWell om meer bedrijven te overtuigen om een SipWell waterkoeler op de werkvloer te plaatsen. Laura organiseerde een brainstorm om te achterhalen hoe SipWell nieuwe bedrijven kon aantrekken. De bedrijven moesten zich immers bewust zijn van de voordelen. “Met een Hydratour wisten Tamara en ik SipWell moeiteloos te overtuigen”, aldus Laura. In de aanloop naar het evenement waren er immers veel to do’s. Daarvoor riepen ze de hulp van Stéphanie en Kevin in. Enerzijds zorgde Stéphanie voor het hele online verhaal, waarbij aandacht was voor Facebook berichten, Instagram stories en e-mailings. Anderzijds ontwierp Kevin de brochure, goodies en kraslotjes. Met dat laatste konden de bedrijven een paar liter gratis water, een activity tracker of een smart cup winnen. “De organisatie van het evenement mochten we ook op ons nemen. Olivier en ik waren aanwezig om alles in goede banen te leiden”, zo vertelt Laura. Op die manier zorgde ons ijzersterke team ervoor SipWell meer waterkoelers verkocht. Bovendien hebben ze hun hoofddoel bereikt: medewerkers van verschillende bedrijven zullen in de toekomst meer water drinken!

Wil je meer weten over de Hydratour? Lees er hier alles over!

Sipwell - Hydratour
Sipwell - Hydratour
Sipwell - Hydratour
Sipwell - Hydratour
Sipwell - Hydratour
Sipwell - Hydratour

“We willen graag ons nieuw bedrijf lanceren” – Cobotracks

Vansichen Linear Technology, één van onze meest loyale klanten, richtte de dochteronderneming Cobotracks op. De core business van die onderneming ligt op het veilig samenwerken van robots en mensen. Om de nieuwe onderneming op de kaart te zetten, startte Olivier met een strategisch plan. “Zowel een concurrentie-, een doelgroep- als een marktanalyse kwamen aan bod”, licht Olivier toe. Uiteraard was er een volledig nieuwe huisstijl nodig voor Cobotracks. Hier zette Kevin zijn schouders onder. “Op basis van de nieuwe huisstijl kon ik zowel de website als de brochure ontwerpen”, aldus Kevin. Lore nam het schrijven van de teksten voor de website voor haar rekening. Bovendien moest de buitenwereld op de hoogte gebracht worden van het bestaan van Cobotracks. Daarom schreven Lore en Olivier een persbericht en twee blogberichten. “Ook social media werden ingezet”, aldus Tamara. Daarvoor bewerkte Kevin eerst een video met een aantal animaties. Die video werd vervolgens gedeeld via LinkedIn en hun nieuwe website. Op die manier werd Cobotracks onmiddellijk onder de aandacht gebracht!

Cobotracks - brochure
Cobotracks - brochure
Cobotracks - visitekaartjes
Cobotracks - website

Jouw communicatievragen op ons afvuren?