Valentijn is niet enkel het moment om je geliefde in de bloemetjes te zetten. Denk ook eens aan je klanten! Het hoeft ook niet altijd melig te zijn. Met een originele insteek bewijs je je klanten dat je om hen geeft. Hoe origineel communiceren tijdens Valentijn? Dat ontdek je hier!
Stel je doelgroep centraal
Het allerbelangrijkste is dat je jouw doelpubliek kent en dat je de originaliteit van je boodschap op een leuke manier weet door te trekken en in lijn ligt met jouw organisatie. Wat we hier precies mee bedoelen? De voorbeelden hieronder spreken voor zich.
Uitpakken of inpakken?
Waarmee je uitpakt (of inpakt), kies je volledig zelf. Weet wel dat het verschil in de kleine details zit! Kies voor een leuke woordspeling, denk outside the box en wees vooral origineel. Uiteindelijk er is niet veel nodig om te zorgen voor een leuke inhaker die blijft nazinderen!
Het is zelfs zo dat een sterke inhaker meer wordt gewaardeerd en herinnerd t.o.v. gewone berichten/posts. De moeite dus om hier iets langer over na te denken!
Eén van onze klanten, Climatrix, stuurde vorig jaar een fruitmand op naar iedere klant. Dit met de insteek dat ze hun klanten graag gezond zien. Een simpel maar vooral leuk geschenk dat door iedere klant werd gesmaakt! Net omdat Valentijn in het teken staat van de liefde, is het leuk om een geschenk te ontvangen uit onverwachte hoek. De reacties waren dan ook alleen maar lovend!
De uitvoering van de actie heeft Kingfisher marketing met veel plezier op zich genomen.
Onze ideeën, speciaal voor jou!
Net omdat het Valentijn is, hebben we verschillende inhakers bedacht en dit voor tal van sectoren. Gewoon, zomaar. Omdat we jullie graag zien! Dus, zit er een leuk plaatje bij dat van toepassing is op jouw organisatie? Deel het met je collega’s, plaats het op je social media kanalen, kopieer het en hang het overal op. Zolang het de mensen rondom je gelukkig maakt, is onze missie geslaagd! Laat ons zeker iets weten, we zijn benieuwd naar jullie reacties.
ER SAMEN INVLIEGEN?
Wil je met jouw organisatie origineel communiceren tijdens Valentijn, maar weet je nog niet precies hoe?