29/08/2019

Olivier

Succesverhaal MasterStone

CASE

1 juli 2019, Steenzagerij Peters wordt overgenomen door Bjorn Gubbels (Betonagglomeraten Gubbels/Masterbloc) én verandert van naam. Dit vroeg uiteraard om een volledige rebranding met alles erop en eraan. Ready? Let’s rock this case!

KINGFISHER’S MAGIC

De naam Steenzagerij Peeters is verleden tijd en maakt plaats voor de nieuwe naam MasterStone. De passie en liefde voor natuursteen zit er bij MasterStone al voor meer dan 50 jaar diep ingebeiteld. Vandaar ook de keuze voor MasterStone, de naam weerspiegelt dat ze meester zijn in het produceren, bewerken en plaatsen van natuurgesteentes.

Bij een rebranding draaien we een organisatie bij wijze van spreken binnenstebuiten. Vindt er geen intensieve kennismaking plaats met de omgeving, de geschiedenis of de cultuur die aanwezig is binnen de organisatie, dan is het in onze ogen moeilijk om een authentieke rebranding neer te zetten. Met andere woorden: wij maakten uitgebreid kennis met de mensen van MasterStone!

Na enkele intensieve gesprekken, interne analyses, creatieve brainstormsessies en bezoeken aan MasterStone zelf, werd al snel duidelijk dat natuursteen niet ‘zomaar’ natuursteen is. Voor MasterStone vormt het een reflectie van natuurlijke krachten en weerselementen. Enkel de beste materialen zijn goed genoeg en worden zorgvuldig uitgekozen door eigen experten. De knowhow en het uitgebreide machinepark bieden het totaalpakket aan iedere klant. Geïnspireerd door hun passie deden wij ons ding!

RESULTAAT

BRANDSTORY
Een goede brand story dompelt je onder in de belevingswereld van het product of de dienst en brengt precies dat over waar het voor staat. MasterStone ademt natuursteen. Met de juiste precisie, zorg, ervaring, passie en liefde laat MasterStone het gesteente overstijgen met een terugblik op de geschiedenis van de natuur.

LOGO
Het logo verwijst naar het meest herkenbare instrument voor het bewerken van natuursteen, de steenzaag.

WEBSITE
Een gloednieuwe website om het verhaal van MasterStone uit de doeken te doen? Die aanschouw je hierzo!

B2B / B2C BROCHURE
2 verschillende brochures voor 2 verschillende doelgroepen!

Masterstone focust zich binnen de B2C-markt op het exclusieve aanbod aan natuurstenen. Ieder project is bij MasterStone in goede handen, hoogstaande en kwalitatieve afwerking staan garant. Steeds met een persoonlijke touch, één aanspreekpunt voor ieder project.

De B2B-folder legt de nadruk op de brede dienstverlening van MasterStone. Het uitgebreide machinepark in combinatie met het kwalitatieve en financiële aspect vormen het totaalpakket. De vertrouwensrelatie staat ook hier weer centraal, ontzorging over de volledige lijn!

Wil je de brochures graag van dichterbij aanschouwen? Dat kan!