Tone of voice

Spreek jouw klanten aan op een manier die bij hen nog lang blijft nazinderen. Trek hen aan en houd hen vast, daarvoor heb je een krachtige tone of voice nodig!

Wat is een tone of voice?

De tone of voice is letterlijk vertaald de stem van het bedrijf. Het is een specifieke stijl waarmee je communiceert naar de klanten toe. Op die manier druk je als het ware een persoonlijke stempel op je merk. Deze toon heeft slechts één vaste vorm waardoor het herkenbaar wordt voor je doelgroep en het de identiteit van het bedrijf vastlegt. Het kiezen van een unieke stijl is erg belangrijk want het creëert een bepaald imago en heeft impact op de manier waarop je klanten jouw bedrijf zien. Zo beïnvloedt de toon onder andere het vertrouwen van de doelgroep.

Een tone of voice kan verschillende vormen hebben. Zo kan het bijvoorbeeld formeel of informeel zijn, direct of indirect, serieus of luchtig, technisch of toegankelijk, commercieel of informatief en soms kan het zelfs in de vorm van een persona voorkomen. Hierbij is het natuurlijk van essentieel belang dat je weet wie jouw doelgroep is zodat je hen op de juiste manier kunt aanspreken. Niet iedereen houdt van een luchtige aanpak en niet iedereen is op de hoogte van alle technische vakjargon.

Om de tone of voice te vinden die jouw bedrijf op het lijf geschreven is, vertrek je best vanuit de waarden van het merk. Denk aan belangrijke eigenschappen van het bedrijf, de visie, missie, … Daarnaast is het interessant om je concurrenten in de gaten te houden. Stel je daarbij de vraag: wat doen zij goed en wat kan ik beter doen? Om die unieke tone of voice te vinden, helpen wij jou graag een handje!

Er samen invliegen?

Wij helpen je graag om die unieke tone of voice te vinden!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Crossborder: België vs Nederland

Wij Belgen en Nederlanders verstaan elkaar. Maar of we elkaar begrijpen? Dat is nog iets anders. Er zijn heel wat zaken waar je rekening mee moet houden wanneer je jouw product of dienst wil introduceren op de Belgische markt en omgekeerd. Benieuwd? Lees snel verder!

Vlieg verder
De toekomst van digi-taal
De toekomst van digi-taal? Wij spreken het vloeiend!

Welke kanalen worden over enkele jaren wél en niet meer gebruikt? Wat zou het toch heerlijk zijn als we in een glazen bol konden kijken om een blik te werpen op de toekomst. Welke kanalen zal onze doelgroep gebruiken over 3 jaar? We blikken samen vooruit!

Vlieg verder

Realisaties