facebook_pixel
zoekwoordenanalyse
  1. Home
  2. /
  3. Strategie
  4. /
  5. Tone of voice

Tone of voice

Spreek jouw klanten aan op een manier die bij hen nog lang blijft nazinderen. Trek hen aan en houd hen vast, daarvoor heb je een krachtige tone of voice nodig!

Wat is een tone of voice?

De tone of voice is letterlijk vertaald de stem van het bedrijf. Het is een specifieke stijl waarmee je communiceert naar de klanten toe. Op die manier druk je als het ware een persoonlijke stempel op je merk. Deze toon heeft slechts één vaste vorm waardoor het herkenbaar wordt voor je doelgroep en het de identiteit van het bedrijf vastlegt. Het kiezen van een unieke stijl is erg belangrijk want het creëert een bepaald imago en heeft impact op de manier waarop je klanten jouw bedrijf zien. Zo beïnvloedt de toon onder andere het vertrouwen van de doelgroep.

Een tone of voice kan verschillende vormen hebben. Zo kan het bijvoorbeeld formeel of informeel zijn, direct of indirect, serieus of luchtig, technisch of toegankelijk, commercieel of informatief en soms kan het zelfs in de vorm van een persona voorkomen. Hierbij is het natuurlijk van essentieel belang dat je weet wie jouw doelgroep is zodat je hen op de juiste manier kunt aanspreken. Niet iedereen houdt van een luchtige aanpak en niet iedereen is op de hoogte van alle technische vakjargon.

Om de tone of voice te vinden die jouw bedrijf op het lijf geschreven is, vertrek je best vanuit de waarden van het merk. Denk aan belangrijke eigenschappen van het bedrijf, de visie, missie, … Daarnaast is het interessant om je concurrenten in de gaten te houden. Stel je daarbij de vraag: wat doen zij goed en wat kan ik beter doen? Om die unieke tone of voice te vinden, helpen wij jou graag een handje!

Er samen invliegen?

Wij helpen je graag om die unieke tone of voice te vinden!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

employer branding
Het belang van krachtige employer branding

Er zijn meer en meer openstaande vacatures op de arbeidsmarkt, dat wil zeggen dat je als bedrijf harder moet werken om op te vallen. Maar hoe doe je dat? Employer branding is het antwoord!

Vlieg verder
De hydratour van Sipwell
Dit was de Hydratour van SipWell!

De Hydratour stimuleert het drinken van water op en naast de werkvloer. Tegelijkertijd creëerden we awareness over de plastieke afvalberg want die is gi-gan-tisch. Hoe we dit precies deden door middel van de Hydratour? Dat lees je hier!

Vlieg verder

Realisaties