facebook_pixel
zoekwoordenanalyse
  1. Home
  2. /
  3. Strategie
  4. /
  5. Merkuitstraling

Merkuitstraling

merkuitstraling

De kracht van een positieve merkuitstraling

Een consument wil door een merk verrast en geïnspireerd worden. Koppel een uniek verhaal aan je merk om zo meer klanten aan te trekken. De klant koopt niet enkel het product wat jij verkoopt of dienst die jij aanbiedt, maar hij of zij moet ook een klik voelen met jouw bedrijf en waar het voor staat. Kies voor waarden waar je zelf ook in gelooft en zorg ervoor dat je die uitstraalt naar je omgeving. Jouw waarden en normen zijn immers heel belangrijk. Zet jouw bedrijf zich in voor het milieu? Dan kan dat een belangrijke kernwaarde zijn. Laat dit ook zien in je websiteteksten, sociale media berichten en op andere communicatiekanalen. Op die manier maak je je waarden tastbaar voor (potentiële) klanten.

What you reflect, you attract

De look en feel roept bepaalde gevoelens en gedachten op bij de consument. Kies voor een merkuitstraling die aansluit bij je bedrijfsidentiteit. Op die manier zorg je ervoor dat je klant de juiste bril opzet. Trek die look en feel ook door in je tone of voice. Je manier van communiceren naar de buitenwereld toe heeft ook invloed op je merk. Laat je persoonlijkheid zien en zorg voor een unieke stijl.

Hoe kan ik mijn bedrijfsimago verbeteren?

Vooraleer je jouw bedrijfsimago kan verbeteren, moet je eerst zorgen dat je product of dienst van goede kwaliteit is. Probeer net dat tikkeltje beter te doen dan de concurrentie.  Creëer als bedrijf een unieke klantenbeleving. Zowel voor, tijdens als na de verkoop. Schenk aandacht aan je klantendienst. Als de communicatie niet positief verloopt, dan kan dat ervoor zorgen dat de klant je merk negatief in het daglicht stelt. Communiceer dus open en eerlijk met je klant en luister naar zijn of haar noden. Daarnaast is het ook belangrijk dat je consistent bent, zowel visueel als in je taalgebruik (tone of voice). Op die manier wordt je bedrijf herkenbaar voor de buitenwereld.

Denk jij dat jij uitstraalt wat je wilt uitstralen naar de buitenwereld?

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Pooling Partners & Kingfisher
Pooling Partners & Kingfisher marketing: eenvoudig werkt beter!

Met Pooling Partners ontstond een gedreven samenwerking over de grens heen. Hun expertise? Het aanbieden van een geïntegreerde en full-service dienst voor het transporteren van pallets. Die sector was voor ons onbekend terrein, maar daar kwam al snel verandering in!

Vlieg verder
kmo-portefeuille
De kmo-portefeuille: subsidies voor marketingadvies!

Dankzij de kmo-portefeuille kan je, met subsidies, communicatie- en marketingexperten onder de arm nemen. Zij zetten dan hun knowhow in om een goede en solide basis voor de promotie van je bedrijf, dienst en/of product te ontwikkelen!

Vlieg verder

Realisaties