Merkuitstraling

De brand story is het verhaal van het bedrijf. Het geeft betekenis aan het merk en product en neemt de klanten mee op sleeptouw doorheen de geschiedenis, het heden en de toekomst van het bedrijf. Het is een manier om een boodschap over te brengen zodat de doelgroep het merk beter leert begrijpen. Bovendien toont het aan waar het team voor staat en waaruit vertrouwen valt te putten. De tone of voice die hierin gebruikt wordt speelt een bepalende rol in de opbouw van de brand story.

Wat is jouw brand story?

Een sterke brand story is belangrijk voor een positieve merkuitstraling, want het verhaal dat het merk uitstraalt, bepaalt op zijn beurt ook het vertrouwen van de klant.

Leg je oor te luisteren bij je medewerkers en kom te weten hoe zij denken over het bedrijf. Achterhaal wat kenmerkend is en wat jouw verhaal uniek maakt. Benadruk zeker de waarden waarmee anderen zich kunnen identificeren.

Bovenal is het erg belangrijk om aandacht te verkrijgen. Je kan dan wel een verhaal vertellen, je wil ook dat er mensen naar luisteren. In tijden van een overaanbod aan content is het dus essentieel dat je boodschap uniek is en opvalt.

Mensen geven betekenis aan hun leven door het vertellen van verhalen. Een corporate story is dus de ideale manier om betekenis te geven aan het bestaan van jouw bedrijf. Daarnaast kunnen zowel medewerkers als klanten je bedrijf beter leren begrijpen en wordt er zo een gemeenschappelijke visie gecreëerd.

Er samen invliegen?

Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Corporate identity
Corporate identity: een creatieve investering

Een sterke huisstijl vertelt het verhaal van jouw product of dienst. Hoe ging jij te werk? Enkele tips waar je zeker aan moet denken!

Vlieg verder
Crossborder: België vs Nederland

Wij Belgen en Nederlanders verstaan elkaar. Maar of we elkaar begrijpen? Dat is nog iets anders. Er zijn heel wat zaken waar je rekening mee moet houden wanneer je jouw product of dienst wil introduceren op de Belgische markt en omgekeerd. Benieuwd? Lees snel verder!

Vlieg verder

Realisaties