facebook_pixel
kingfisher marketing
  1. Home
  2. /
  3. Strategie
  4. /
  5. Merkuitstraling

Merkuitstraling

merkuitstraling

De kracht van een positieve merkuitstraling

Een consument wil door een merk verrast en geïnspireerd worden. Koppel een uniek verhaal aan je merk om zo meer klanten aan te trekken. De klant koopt niet enkel het product wat jij verkoopt of dienst die jij aanbiedt, maar hij of zij moet ook een klik voelen met jouw bedrijf en waar het voor staat. Kies voor waarden waar je zelf ook in gelooft en zorg ervoor dat je die uitstraalt naar je omgeving. Jouw waarden en normen zijn immers heel belangrijk. Zet jouw bedrijf zich in voor het milieu? Dan kan dat een belangrijke kernwaarde zijn. Laat dit ook zien in je websiteteksten, sociale media berichten en op andere communicatiekanalen. Op die manier maak je je waarden tastbaar voor (potentiële) klanten.

What you reflect, you attract

De look en feel roept bepaalde gevoelens en gedachten op bij de consument. Kies voor een merkuitstraling die aansluit bij je bedrijfsidentiteit. Op die manier zorg je ervoor dat je klant de juiste bril opzet. Trek die look en feel ook door in je tone of voice. Je manier van communiceren naar de buitenwereld toe heeft ook invloed op je merk. Laat je persoonlijkheid zien en zorg voor een unieke stijl.

Hoe kan ik mijn bedrijfsimago verbeteren?

Vooraleer je jouw bedrijfsimago kan verbeteren, moet je eerst zorgen dat je product of dienst van goede kwaliteit is. Probeer net dat tikkeltje beter te doen dan de concurrentie.  Creëer als bedrijf een unieke klantenbeleving. Zowel voor, tijdens als na de verkoop. Schenk aandacht aan je klantendienst. Als de communicatie niet positief verloopt, dan kan dat ervoor zorgen dat de klant je merk negatief in het daglicht stelt. Communiceer dus open en eerlijk met je klant en luister naar zijn of haar noden. Daarnaast is het ook belangrijk dat je consistent bent, zowel visueel als in je taalgebruik (tone of voice). Op die manier wordt je bedrijf herkenbaar voor de buitenwereld.

Straal jij uit wat je wil uitstralen naar de buitenwereld?

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

veiligheid op de werkvloer
Veiligheid op de werkvloer verhogen? Communicatie is key!

De belangrijkste schakels in het bedrijfsproces? Dat zijn je werknemers. Elke dag geven ze het beste van zichzelf en houden ze het bedrijf mee draaiende. Hen een gezonde en veilige werkplek bieden is dus een vereiste, hierover duidelijk en consistent over communiceren is eveneens een belangrijke factor.

Vlieg verder
een succesvolle direct mailing
Zo stuur je een succesvolle direct mailing uit

Een originele direct mailing uitsturen om jouw bedrijf te promoten. Dat is een goed idee! Zo pak je dat aan:

Vlieg verder

Realisaties