marktanalyse

MARKTANALYSE

Hoe ziet de markt eruit in jouw specifieke branche? Steekt je bedrijf er met kop en vleugels bovenuit of vlieg je op gelijke hoogte met de concurrentie? Voor een antwoord op die vragen moet je een grondige marktanalyse uitvoeren.

WAT IS EEN
MARKTANALYSE?

marktanalyse

EEN SWOT-ANALYSE

Een SWOT-analyse is een krachtig instrument om de positie van je bedrijf in de markt te bekijken. ‘SWOT’ staat voor Strengths (Sterktes), Weaknesses (Zwaktes), Opportunities (Kansen) en Threats (Bedreigingen). Hier volgen de stappen om een effectieve SWOT-analyse op te stellen:

S

STRENGTHS
WAAR IS HET BEDRIJF GOED IN?

Wat zijn de USP’s (Unique Selling Points) van je bedrijf? Hoe onderscheid je je ten opzichte van de concurrentie? Dat kunnen zaken zijn als een sterke merkreputatie, unieke producten of diensten of een hechte interne bedrijfscultuur.

w

WEAKNESSES
WAAR IS HET BEDRIJF MINDER GOED IN?

Welke gebieden hebben verbetering nodig? Breng de interne factoren aan het licht die je bedrijf kunnen belemmeren, zoals een gebrek aan budget, of een beperkte naamsbekendheid.

o

OPPORTUNITIES
WELKE KANSEN HEEFT HET BEDRIJF?

t

THREATS
WELKE BEDREIGINGEN HEEFT HET BEDRIJF?

Welke externe factoren kunnen een bedreiging vormen voor je bedrijf? Dat kunnen nieuwe concurrenten, veranderend consumentengedrag of economische onzekerheid zijn. Belangrijk is om je hiervan bewust te zijn en tijdig actie te ondernemen.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

Kingfisher marketing

ER SAMEN INVLIEGEN?

Met een sterke analyse geven we je strategie vorm.