Met de perfecte brandstory, marketingstrategie en communicatiemiddelen kan jouw bedrijf de juiste vissen vangen. En wat is nu precies onze specialiteit? Juist ja, marketing en communicatie. Samen gaan wij op zoek naar dat unieke verhaal vanuit verschillende perspectieven. Een ideale manier om jouw bedrijf van een andere kant te bekijken, zijn diepte-interviews. We interviewen jouw (potentiële) klanten en medewerkers en leren hen zo door en door kennen.

01

Wat is een diepte-interview?

Een diepte-interview is een kwalitatieve methode om jouw bedrijf helemaal bloot te leggen en achterliggende opvattingen, meningen en ideeën in kaart te brengen. Op die manier vormen we een diepgaand beeld over de visie, missie en methode. We vuren geen standaard ja/nee vragen op je (potentiële) klanten en medewerkers af, maar we gaan doelgericht op zoek naar het verhaal achter hun koopgedrag en werkervaring. In het veld of op de werkvloer graven we interactief in de verschillende gedachtenprocessen om zo je (potentiële) klant of medewerker tot in het kleinste detail te leren kennen. Door middel van een open en vlotte communicatie, bouwen we een wederzijds vertrouwen op.

02

Hoe verloopt een diepte-interview?

De interviewer en de respondent komen samen op een plaats naar keuze. Dit is meestal het werkveld. We focussen op enkele vooropgestelde vragen, maar op het moment zelf kunnen we dieper ingaan op bepaalde interessante aspecten van zijn of haar verhaal. De lengte van een diepte-interview bedraagt gemiddeld een uur en gebeurt semi-gestructureerd. Dat wil zeggen dat de interviewer de respondent helemaal vrij laat in het beantwoorden van de vragen.

03

Wat zijn de voordelen van een diepte-interview?

Zo’n diepte-interview is niet enkel interessant voor de interviewer, maar ook voor de respondent! Doordat het plaatsvindt op een vertrouwde locatie, voelt hij of zij zich meer op zijn of haar gemak. Daarnaast heeft de interviewer de mogelijkheid om door te vragen over bepaalde zaken en zich meer te verdiepen in een bepaalde opvatting, motivatie of idee.

Je (potentiële) klanten of medewerkers beter leren kennen?

Wij voeren graag diepte-interviews voor jouw bedrijf uit!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

kmo-portefeuille
De kmo-portefeuille: subsidies voor marketingadvies!

Dankzij de kmo-portefeuille kan je, met subsidies, communicatie- en marketingexperten onder de arm nemen. Zij zetten dan hun knowhow in om een goede en solide basis voor de promotie van je bedrijf, dienst en/of product te ontwikkelen!

Yeah, let’s read it!
storytelling
De 3 key ingredients van storytelling!

Storytelling, één van de belangrijkste tools in jouw contentstrategie. Het is niet moeilijk om veel content de wereld in te sturen. Door de grote hoeveelheid aan on- en offline communicatiekanalen kan dat zelfs heel snel gaan. Maar de nood aan boeiende content die er écht toe doet, is groter dan ooit.

Yeah, let’s read it!

Realisaties