Customer journeys

Wie is nu die specifieke vis die je aan de haak wil slaan? Stel je hier een gedetailleerd beeld van voor en de zoektocht zal makkelijker gaan. Ontwikkel daarom persona’s en speel doelgericht in op hun noden en wensen.

Wat is nu zo’n persona?

Wel het is de ideale manier om te weten wie je klant is. Persona’s zijn voorbeelden van verschillende klanttypen. Doordat we een specifiek portret van die personen opstellen, brengen we diepgaande kennis van een bepaalde doelgroep tot leven. Op die manier kijken we door de ogen van de klant naar het product om zo goed mogelijk te kunnen inspelen op de behoeften van de doelgroep. Zo maken we de organisatie klantengerichter.

Per doelgroep stellen we slechts één persona op. Die persoon vertegenwoordigd de volledige groep. Hij of zij is zo gedetailleerd mogelijk geconstrueerd en beschrijft hoe dat de persoon in het leven staat.

Er zijn twee soorten persona’s. Zo is er de keuze voor een buyer persona. Dat is de ideale klant die ervoor zorgt dat de online marketing en sales effectiever werken. Optie twee is de user persona. Dat personage is een omschrijving van de gebruiker van een product of dienst. Hier gaat het dus niet persé over de klant van het product zelf. Beide persona’s bestaan uit een naam, professionele en persoonlijke achtergrond, demografische gegevens, doelen, zorgen, omgeving, quote en een foto.

Om de persona’s zo effectief mogelijk op te stellen, is het interessant om de customer journey door te lopen. Dat zijn de verschillende fases die de klant beleeft voor en na de aankoop van het product. Wat zien ze (see), wat denken ze (think) en wat doen ze (do)? Hoe beter je alle interacties met de onderneming begrijpt, hoe beter je kan inspelen op de doelgroep en hoe optimaler de klantenrelatie is. Zo zijn er twee soorten journeys: de buyer jouney (alles tot en met de aankoop) en de customer journey (alles na de aankoop). Tijdens de buyer journey leert de klant jouw product kennen, overweegt hij het om het te kopen en gaat uiteindelijk over tot de aankoop. Tijdens de customer journey heeft hij jouw product in handen en is het als bedrijf belangrijk om op te volgen hoe de klant jouw product ervaart. Hiermee wordt de klantenloyaliteit ondersteunt.

Er samen invliegen?

Met een solide strategie zetten we jouw merk op de kaart.

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

GDPR compliant
Hoe GDPR compliant ben jij? Gebruik onze handige checklist!

25 mei 2018, D-day voor de GDPR-wetgeving. Na meer dan een jaar tijd treden de sancties eindelijk in gang. Hoe ver sta jij met de aanpassingen binnen jouw organisatie? Ga het na aan de hand van onze handige checklist!

Yeah, let’s read it!
SEO, een proces van lange adem!

‘Staan we volgende maand dan op nummer 1 in Google?’, een vaak gestelde vraag van klanten. Jammer genoeg niet want SEO is nu eenmaal proces van lange adem. In deze blog lichten we toe waarom het hard werken is en op welke manieren jij hier kan op inzetten binnen jouw organisatie! Spoiler alert: de aanhouder wint!

Yeah, let’s read it!

Realisaties