concurrentieanalyse

Concurrentieanalyse

Hoe positioneren je concurrenten zich in de markt? Hoe communiceren ze over hun producten en diensten? Welke doelgroepen spreken ze aan en met welke communicatiemiddelen? Het antwoord op die vragen kom je te weten via een concurrentieanalyse.

WAT IS EEN CONCURRENTIEANALYSE?

ZO VOER JE EEN
CONCURRENTIEANALYSE UIT

We onderzoeken onder andere de positionering, de tone of voice, de taal en de socialemediakanalen van de concullega’s.

POSITIONERING & HUISSTIJL

TONE OF VOICE

TAAL

Een derde element dat het onderzoeken waard is, is de taal. Communiceert de concurrent in het Nederlands, in het Engels of toch nog in een andere taal? Engels is over het algemeen een goede keuze voor een internationaal bedrijf, maar het blijft een meerwaarde om informatie in je eigen moedertaal te lezen.

SOCIALE MEDIA

Ten slotte duiken we in de socialemediakanalen van de concurrenten. Op welke kanalen zijn ze actief en belangrijker: hoe zetten ze die in? Plaatsen ze vooral korte video’s en Reels of houden ze vast aan foto’s en visuals? Hoeveel volgers hebben de kanalen en hoe vaak wordt er een post op geplaatst? Het antwoord op al deze vragen ontdekken we in de concurrentieanalyse.

NEXT STEPS

Op basis van de resultaten van de concurrentieanalyse kan je je eigen positionering en unique selling proposition bepalen. Belangrijke vragen die je daarbij moet beantwoorden zijn:

  • Waar blink jij in uit als bedrijf of waar wil je in uitblinken?
  • Welke meerwaarde bied je voor je doelgroep?
  • Wat maakt je uniek ten opzichte van de concurrentie?
concurrentieanalyse

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ER SAMEN
INVLIEGEN?

Wij helpen jou graag om een duidelijk beeld van jouw concurrenten te krijgen!