
Concurrentieanalyse

Wat is een marktanalyse?
Een marktanalyse neemt de omgeving van jouw bedrijf onder de loep en vist uit welke (marketing)activiteiten bedrijven uitvoeren. Op die manier creëren we een duidelijk beeld van de markt en krijg je als bedrijf meer inzicht in je doelgroep en bepaalde trends. Zo ontdekken we nieuwe marktkansen waarop jouw bedrijf kan inspelen. Op basis van die vergaarde kennis kunnen we sneller marketingbeslissingen nemen en kan het bedrijf focussen op unieke cases of business concepten.
Tot slot voeren we een SWOT-analyse uit. Hierin gaan we op zoek naar de sterktes, zwaktes, mogelijkheden en bedreigingen.
01
Strenghts
Waar is het bedrijf goed in?
Wat zijn de sterke punten van je bedrijf en waar blinkt het in uit.
02
Weaknesses
Waar is het bedrijf minder goed in?
Wat is het zwakke punt en waar moet je zeker nog aan werken in de toekomst? Dit aspect mag je niet vergeten, want het kan onbewust tot de ondergang van je bedrijf zorgen.
03
Opportunities
Welke kansen heeft het bedrijf?
Zowel de sterktes en de zwaktes zijn kansen om verder te ontwikkelen. Maar ook nieuwe mogelijkheden waar bijvoorbeeld de concurrentie al mee bezig is, kunnen interessant zijn om op te focussen.
04
Threats
Welke bedreigingen heeft het bedrijf?
Dit kan gelinkt zijn met de zwaktes, maar ook met de concurrentie. De zaken die de organisatie of groei van je bedrijf bedreigen, moeten met kingfisherogen in de gaten gehouden worden!
Er samen invliegen?
Met een solide strategie zetten we jouw merk op de kaart.
SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?
Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!
5 redenen om onze gratis social media contentplanner te downloaden!
De dagen van enkel spontane en ongeorganiseerde berichten plaatsen op social media zijn verleden tijd. Dit zijn de 5 belangrijkste redenen waarom jij best al op voorhand een overzichtelijke planning maakt voor je social media? Die ontdek je hier!
Vlieg verderSuccesverhaal MasterStone
1 juli 2019, Steenzagerij Peters wordt overgenomen door Bjorn Gubbels (Betonagglomeraten Gubbels/Masterbloc) én verandert van naam. Dit vroeg uiteraard om een volledige rebranding met alles erop en eraan. Ready? Let’s rock this case!
Vlieg verder