BRAND STORY

Mensen geven betekenis aan hun leven door verhalen te vertellen. Je merk uniek positioneren, doe je dan ook door een verhaal rond je bedrijf te creëren, een brand story. Via die storytelling roep je een bepaald gevoel bij je doelgroep op.

Integro brand story

WAT IS EEN BRAND STORY?

Een brand story is het merkverhaal van je bedrijf. Het geeft betekenis aan je merk en product. Je neemt je klanten mee op sleeptouw doorheen de geschiedenis, het heden en de toekomst van je organisatie. Via de brand story leert je doelgroep je merk beter begrijpen. Bovendien toont het aan waar je als organisatie voor staat. De tone of voice die je hierin verwerkt, speelt een bepalende rol in de opbouw van je merkverhaal.

EEN KRACHTIGE BRAND STORY in 4 stappen

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04

Bepaal je kernwaarden

De consument koopt niet enkel het product dat je verkoopt of dienst die je aanbiedt, hij of zij moet ook een klik voelen met je bedrijf en waar het voor staat. Kies voor kernwaarden waar je zelf in gelooft en zorg ervoor dat je die uitstraalt naar de buitenwereld. Je waarden en normen zijn immers heel belangrijk. Zet je bedrijf zich in voor het milieu? Dan kan dat een belangrijke kernwaarde zijn.

Bevraag je medewerkers

Leg je oor te luisteren bij je medewerkers en ontdek hoe zij denken over je organisatie. Achterhaal wat kenmerkend is en wat je verhaal uniek maakt. Benadruk zeker de waarden waarmee je medewerkers zich identificeren.

Werk je brand story uit

Als je je waarden hebt bepaald, is het tijd om je merkverhaal uit te werken. Verwerk je kernwaarden in een gestructureerd verhaal met een begin, midden en slot. Zet je brand story kracht bij met fotografie en visuals. Onze tip? Kies voor eigen bedrijfsfotografie om je doelgroep echt mee te krijgen in je verhaal. Of wat dacht je van een brand story video? Het allerbelangrijkste is dat je brand story een positieve merkuitstraling in de hand werkt.

Wees uniek

Bovenal is het belangrijk om de aandacht te trekken van je doelgroep. Je kan dan wel een merkverhaal vertellen, je wil ook dat mensen er naar luisteren. In tijden van een overload aan content is het dus essentieel dat je boodschap uniek is en opvalt.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ER SAMEN
INVLIEGEN?

Wij helpen jou graag om je brand story te vertellen!