Brand story

De brand story is het verhaal van het bedrijf. Het geeft betekenis aan het merk en product en neemt de klanten mee op sleeptouw doorheen de geschiedenis, het heden en de toekomst van het bedrijf. Het is een manier om een boodschap over te brengen zodat de doelgroep het merk beter leert begrijpen. Bovendien toont het aan waar het team voor staat en waaruit vertrouwen valt te putten. De tone of voice die hierin gebruikt wordt speelt een bepalende rol in de opbouw van de brand story.

Wat is jouw brand story?

Een sterke brand story is belangrijk voor een positieve merkuitstraling, want het verhaal dat het merk uitstraalt, bepaalt op zijn beurt ook het vertrouwen van de klant.

Leg je oor te luisteren bij je medewerkers en kom te weten hoe zij denken over het bedrijf. Achterhaal wat kenmerkend is en wat jouw verhaal uniek maakt. Benadruk zeker de waarden waarmee anderen zich kunnen identificeren.

Bovenal is het erg belangrijk om aandacht te verkrijgen. Je kan dan wel een verhaal vertellen, je wil ook dat er mensen naar luisteren. In tijden van een overaanbod aan content is het dus essentieel dat je boodschap uniek is en opvalt.

Mensen geven betekenis aan hun leven door het vertellen van verhalen. Een corporate story is dus de ideale manier om betekenis te geven aan het bestaan van jouw bedrijf. Daarnaast kunnen zowel medewerkers als klanten je bedrijf beter leren begrijpen en wordt er zo een gemeenschappelijke visie gecreëerd.

Er samen invliegen?

Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Customer experience
Customer experience om je bedrijf hoog te laten scoren!

Kan jij raden wat vandaag de dag de meest aantrekkelijke opportuniteit voor een bedrijf is? Als je Customer Experience (of CX) geantwoord hebt, dan heb je het goed geraden!

Yeah, let’s read it!
tone of voice
Ingrediënten van “tone of voice”

Marketeers en communicatiespecialisten roepen non-stop dat de huisstijl van een bedrijf consistent moet zijn. Overal en altijd. Dat roepen en tieren doen ze niet zomaar, ze hebben gelijk. Naast de huisstijl is er ook de ‘tone of voice’. Een belangrijk onderdeel van de branding van een bedrijf. Maar wat houdt tone of voice precies in?

Yeah, let’s read it!

Realisaties