december 3, 2023

Raadpleeg bronnen

Maar hoe beantwoord je al die vragen? Dat doe je door bronnen te gebruiken en te beredeneren. Zo zorg je voor een representatieve en betrouwbare doelgroepanalyse. […]
december 1, 2023

Ontwikkel een marketingplan

Tot slot verwerk je al je bevindingen in je marketingplan. Zo kan je doelgericht aan de slag met het daadwerkelijk marketen van je producten en diensten […]
december 1, 2023

Creëer een buyer persona

Een buyer persona is een specifieke voorstelling van je ideale klant die ervoor zorgt dat marketing en sales effectiever werken. Hij of zij is zo gedetailleerd […]
december 1, 2023

Maak de juiste doelgroepsegmentatie

Bij een doelgroepsegmentatie verdeel je je doelgroep op aan de hand van verschillende kenmerken waaronder: Demografisch: in welke leeftijdscategorie bevindt je doelgroep zich? Geografisch: in welke […]
december 1, 2023

Bepaal het doel

De eerste stap spreekt voor zich: bepaal het doel van je doelgroepanalyse. Wat wil je bereiken? Een mogelijk doel kan zijn om de interesses en het […]