december 1, 2023

Stel een communicatieplan op

Ten slotte bundel je je communicatiestrategie in een doordacht communicatieplan. Zo’n plan is de manier om aan de slag te gaan met je vooropgestelde strategie. In […]
december 1, 2023

Kies je communicatiekanalen

Op basis van je eerdere externe analyse, je boodschap en je doelgroepen, bepaal je je communicatiemiddelen. Denk daarbij aan online en offline kanalen. Belangrijk: wees concreet. […]
december 1, 2023

Bepaal de boodschap per doelgroep

Daarna is het tijd om de boodschap(pen) uit te schrijven voor je doelgroep. Beoog je meerdere doelgroepen? Schrijf dan meerdere boodschappen uit. Architecten spreek je immers […]
december 1, 2023

Schrijf je merkverhaal uit

De volgende stap in het opstellen van je communicatiestrategie? Je merkverhaal uitschrijven. Waar staat je bedrijf voor? Welke waarden vind je belangrijk en hoe draag je […]
december 1, 2023

Leg je merkuitstraling vast

Vervolgens leg je je merkuitstraling vast. Je branding en bijhorende huisstijl zijn namelijk een essentieel onderdeel van je communicatie. Hoe je je organisatie presenteert, beïnvloedt je […]
december 1, 2023

Neem je concurrenten onder de loep

De tweede stap is om je concurrenten onder de loep te nemen. Aan de hand van een externe communicatieanalyse ontdek je welke boodschappen je concullega’s uitdragen, […]
december 1, 2023

Bepaal je communicatiedoelstellingen

Om te beginnen, moet je nagaan welke communicatiedoelstellingen je precies wil bereiken met je communicatiestrategie. Wil je potentiële klanten laten kennis maken met je organisatie? Of […]