TERUG

SEW-EURODRIVE

MECHANISCHE AANDRIJVINGEN
SEW-EURODRIVE is een internationaal familiebedrijf met oorsprong in Duitsland. Ze specialiseren zich in mechanische aandrijvingen, en dat voor heel uiteenlopende sectoren (automotive, transport, logistiek, voeding …). Daarnaast zijn klanten bij hun aan het juiste adres voor automatiseringstoepassingen en industriële tandwielkasten.

UITDAGING
GESLAAGD?

  • Strategisch marketingplan
  • Foto- en videografie
  • Sterke brand story
  • Landingspagina
  • E-mailings
  • Intern launch event

“Kingfishers’ persoonlijke aanpak en kennis van zaken in de maakindustrie hebben de doorslag gegeven om dit mooie project aan te vatten.”

Tom Van Hootegem

Sales Manager SEW-EURODRIVE

Hun portfolio is net zo gevarieerd als de behoeften van hun klanten. Ze helpen hen graag bij het selecteren en ontwerpen van hun eigen aandrijfoplossing. SEW-EURODRIVE is marktleider en wereldspeler, maar tegelijkertijd staan ze zeer dicht bij de klant. Daardoor gaan ze probleemoplossend en heel klantgericht te werk. Hun producten zijn van Duitse kwaliteit en bij de motorreductoren zijn er eindeloze variaties mogelijk.

Naast het uitwerken van de juiste oplossing voor hun klanten, onderscheiden ze zich door hun voortreffelijke services. Met welke services ze zich differentiëren? Een 24/7 support, snelle interventies, korte levertermijnen, een lokale assemblagelijn, servicepakketten … En dat is nog maar het topje van de ijsberg!

Om aan de buitenwereld te tonen waarvoor SEW-EURODRIVE staat, kwamen ze bij Kingfisher marketing aankloppen. Als marketing- en communicatiepartner staan we hun met raad en daad bij om hun bedrijf in de verf te zetten!

KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE

Kingfisher marketing kiest steevast voor een onderbouwde aanpak, daarom gingen we voor SEW-EURODRIVE van start met een strategisch communicatieplan. Vervolgens vlogen we erin om al onze ideeën uit te werken. We bedachten onder andere een unieke brand story en staken die in een fris jasje. Om hun ijzersterk merkverhaal naar hun medewerkers en de buitenwereld te communiceren, realiseerden we een aantal acties waar we graag samen met jou even doorvliegen.

sew-eurodrive
sew-eurodrive
sew-eurodrive

Een nieuw jasje

SEW-EURODRIVE heeft als doelstelling om een duidelijke en onderscheidende positionering te definiëren en na te streven. Daarbij willen ze ook de waarden van SEW-EURODRIVE benoemen en extra in de verf zetten. Bij Kingfisher marketing vlogen we er onmiddellijk in! We staken het SEW-verhaal in een volledig nieuw jasje. Zowel medewerkers als klanten staan centraal. Dankzij de nieuwe, sterke brand story weten hun medewerkers, klanten en leveranciers onmiddellijk waarvoor SEW-EURODRIVE staat.

Om hun brand story eigenheid te geven, organiseerden we een fotoshoot in hun hoofdkantoor in Leuven. Op die manier krijgt SEW-EURODRIVE een gezicht en kunnen ze het familiegevoel nog beter overbrengen naar de buitenwereld.

First things first

Bij de uitrol van de nieuwe brand story brachten we alle medewerkers van SEW-EURODRIVE op de hoogte. We stuurden een teaser e-mail uit die gevolgd werd door een uitnodiging voor een intern evenement. Tijdens dat evenement lichtte de directie de brand story toe zodat iedere medewerker volledig werd ondergedompeld in het SEW-verhaal. Na de infosessie stuurden we nog een opvolgmail zodat ieders mening gehoord werd. Daarna maakten ze bij SEW-EURODRIVE ook gebruik van de presentatieschermen in het gebouw zodat de brand story steeds prominent aanwezig is.

Brand story video

We creëerden een brandstory video in verschillende talen. Tijdens de fotoshoot maakten we verschillende korte filmpjes van de medewerkers in actie. Die footage komt terug in de brandstory video. Zo zorgden we voor dynamiek en herkenbaarheid.

SEW - brandstory
SEW-uitnodiging

Consistentie is the key!

Vervolgens was het tijd om ook hun klanten en leveranciers op de hoogte te brengen. Om op een consistente manier naar de buitenwereld te communiceren, toverden we hun e-mailhandtekening om in functie van de nieuwe brand story. Daarnaast ontwierpen we een nieuwe landingspagina op de website waar hun merkverhaal een prominente rol kreeg. Bovendien pakten we ook de andere pagina’s aan door in de eerste plaats een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Tot slot creëerden we een nieuw design en herschreven we de pagina’s zodat de nieuwe brand story doorheen de hele website aanwezig is.

24/7 service in een logo

Eén van de belangrijkste troeven van SEW-EURODRIVE? Hun 24/7 service! Is er een storing of probleem met een machine? Dan kan je dag en nacht contact opnemen. Om die service uit te lichten in de communicatie ontwierpen we een passend logo.

SEW-service-hotline
SEW-service-hotline

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

WIL ER SAMEN INVLIEGEN?

Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!